عجیب ترین حکم های قضایی تاریخ! ( قسمت دوم )

دسته: تاریخ , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶


عجیب ترین حکم های قضایی تاریخ! ( قسمت دوم )

پنج کریسمس در زندان

یک قاضی در اوهایو دستور داد تا زنی به نام «بتینا یانگ»، پنج سال در هنگام کریسمس در زندان باشد ولی بقیه سال را آزادانه زندگی کند. بتینا یک جاعل اسناد بود که برای مهاجران غیرقانونی اسناد جعلی تهیه می کرد با دستگیری این زن جاعل، پرونده او به دادگاه فرستاده شد و قاضی دادگاه بعد از صدور این حکم اعلام کرد که اگر بتینا حتی یک روز از ایام جشن کریسمس در زندان نباشد، باید به جای آن، 15 سال را در زندان بگذراند.

به عقیده قاضی دیوید پتیکاس، صدور چنین حکم های غیرمعمولی باعث می شود تا مجرم بفهمد چه کسی با ادامه جرم و جنایت ضرر خواهد کرد.

در خدمت کلیسا

«تایلر آلرد» نوجوان هفده ساله اهل اوکلاهاما، پس از استفاده از نوشیدنی الکی، دست به کار احمقانه ای زد. او در حالی که در حیالت عادی به سر نمی برد، رانندگی کرد و در یک تصادف خونین، باعث مرگ یکی از دوستانش شد. قاضی پرونده، به جای اینکه او را به زندان محکوم کند به او دستور داد تا به خدمت کلیسا درآید.

قاضی مایک نورمان به آلرد گفت که اگر دوست دارد 10 سال به زندان نرود، باید این مدت را به خدمت کلیسا درآید و هر ساله آزمایش عدم اعتیاد به الکل بدهد.

تکلیف خانه برای مجرم

قاضی «جیمز لین» از اوهایو در یکی از جلسات محاکمه اش حکم عجیبی صادر کرد. او به متهمی به نام «متیو هرمان» که به یک سیاهپوست حمله کرده بود دستور داد تا درباره تاریخ آمریکا تحقیق کرده و خلاصه ای از آن تهیه کند. البته فقط ارائه خلاصه تاریخ آمریکا، تنها حکم عجیب قاضی نبود بلکه متیو می بایست در یک جلسه رسمی با حضور خانواده اش، از سیاهپوستی که کتک خورده بود، عذرخواهی می کرد. ادامه دارد- منبع: باشگاه خبرنگاران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *