عجیب ترین حکم های قضایی تاریخ! ( قسمت اول )

دسته: آخرین مطالب , تاریخ , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶


عجیب ترین حکم های قضایی تاریخ! ( قسمت اول )

همه منتظر بودند تا حکم قاضی را بشنوند، متهم، نگران و مضطراب به دهان قاضی چشم دوخته بود، وقتی حکم خوانده شد تعجب را می شد نه تنها در چهره متهم، که در چهره حضار و حتی هیات منصفه دید. حکم قاضی بسیار عجیب بود تا آن زمان هیچ کس چنین حکمی را نشنیده بود. این تصویری است که در همه دادگاه هایی که حکمی عجیب و بی سابقه در آنها صادر می شود می توان دید.

با الاغ قدم بزن

در پنسیلوانیای آمریکا، قاضی «میشل کیکانتی» به دلیل صدور حکم های عجیب و غریب بسیار مشهور است. در سال 2003، دو نوجوان در روز عید پاک از یک کلیسا، مجسمه ای را دزدیدند. پس از سرقت مجسمه، پلیس از ماجرا باخبر شد و طولی نکشید که دو نوجوان سارق دستگیر شدند.

پرونده این دو نوجوان، برای صدور رأی به قاضی کیکانتی سپرده شد، این در حالی بود که همه می دانستند این قاضی، احکم عجیبی را صادر می کند. در روز برگزاری جلسه محاکمه، همانطور که تصور می رفت قاضی پرونده حکم عجیبی را صادر کرد. طبق این حکم، دو نوجوان سارق باید در روستای محل زندگی شان با یک الاغ قدم می زدند، در حالی که کاغذی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «از کاری که کرده ایم شرمنده ایم.» جسیکا لانگ و بریان پاتریک 19 ساله، پس از برگرداندن مجسمه و اجرای حکمی که قاضی دستور داده بود، 45 روز نیز زندانی شدند.

موهایش را کوتاه کن

«کایتلین لوپان» 13 ساله و دوستش برای خوردن ناهار به رستورانی در ایالت اوتا رفته بودند. آنها مشغول غذا خوردن بودند که کودک نوپایی نزدیک میز غذایشان شد، کایتلین کودک را به خاطر شیطنت و گشتن دور میز، کتک زد و همین مسئله باعث شد تا والدین کودک از او شکایت کنند. خانواده کایتلین، همراه دخترشان به دادگاه احضار شدند و در این جلسه بود که قاضی دادگاهع، حکم عجیبی را صادر کرد.

قاضی دستور داد مادر کایتلین، موهای بلند دم اسبی دخترش را در همان جلسه دادگاه کوتاه کند. با وجود اینکه همه از صدور چنین حکمی شگفت زده شده بودند اما چاره ای جز اجرای آن وجود نداشت زیرا اگر والری، مادر کایلتین، موهای دخترش را کوتاه نمی کرد، کایتلین می بایست سی روز به ندامتگاه اطفال می رفت، در نتیجه، والری به دستور قاضی عمل کرد. البته موی کایتلین می بایست به سلیقه خانم و آقای جانسن – مادر و پدر کودکی که کتک خورده بود – کوتاه می شد، از این رو وقتی قیچی به والری داده شد، از خانم و آقای جانسن پرسیده شد که تا چه اندازه موهای دختر نوجوان باید کوتاه شود و به خواست آنها موهای کایتلین تا شانه هایش کوتاه شد.

از خانه برو بیرون!!

«آنتونیو نیوارا» 25 ساله وقتی از پدر و مادر خود شکایت کرد، همه شگفت زده شدند. او در جلسه دادگاه اعلام کرد که چون والدینش پول توجیبی او را قطع کرده اند، از آنها شکایت کرده است. آنتونیو اهل بارسلونای اسپانیا، پس از فارغ التحصیل شدن در رشته حقوق، به جای پیدا کردن شغل مناسب، بیکاری را پیشه خود کرد و با گرفتن پول توجیبی ماهیانه از مادر و پدرش، زندگی اش را می گذراند تا اینکه آنها از دست پسر تنبل و بیکار خود به ستوه آمدند و تصمیم گرفتند 400 یورویی که ماهیانه به او می دادند را قطع کنند. آنتونیو که از این کار والدینش به شدت عصبانی شده بود تصمیم گرفت از آنها شکایت کند اما قاضی دادگاه حکم نهایی را به نفع خانم و آقای نیوارا صادر کرد و به آنتونیو 30 روز مهلت داد تا خانه را ترک کند و با پیدا کردن شغلی مناسب، روی پاهای خود بایستد. ادامه دارد- منبع: باشگاه خبرنگاران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *