طلاق مروج صلح است

دسته: حکایات و داستان های پند آموز , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۵


طلاق مروج صلح است

واگویههای یک نویسنده معلومالحال

طلاق مروج صلح است

به قلم محمدرضا محمدی جرقویه ای

طنز

در خبرها آمده بود از هر2/2 ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسد و این در حالی است که تا چند ماه قبل این رقم به ازای هر 5 ازدواج یک طلاق بود. در رقابت تنگاتنگ بین ازدواج و طلاق، طلاق بدجوری قله‌های موفقیت را یکی‌یکی پشت سر گذاشته و از ازدواج جلو خواهد زد به‌گونه‌ای که احتمالاً در ماههای آتی به ازای هر 2/8 طلاق یک ازدواج هم داشته باشیم که این موفقیت را ابتدا به خود طلاق و سپس به دوستان و عواملی که دست‌به‌دست داده و این منفورترین حلال خدا را به محبوبیت بی‌سابقه رساندند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وجدان نویسنده: تو راه‌حلی اگر برای کاهش طلاق داری، بگو والا نیش و کنایه نزن!

نویسنده: نه راه‌حل دارم و نه قصد نیش و کنایه، من فقط می‌خواستم بگویم باید ببینیم علت موفقیت طلاق چیست و همان شیوه را در خصوص اقتصاد و سایر مسائلی که خدای‌نکرده عقبیم، در پیش بگیریم تا بتوانیم باعث رشد آن ها بشویم!

وجدان نویسنده: به نظر تو علت موفقیت طلاق چیست؟

نویسنده: علل متفاوتی دارد ولی اول‌ازهمه اینکه یکی از عناصری که بیشترین حجم طلاق را تشکیل می‌دهد طلا است و افزایش اقبال عمومی به طلا و تغییرات جهانی نرخ طلا، بی‌تأثیر در طلاق نیست، بدون شک استفاده از طلا باعث رشد هر چیزی خواهد شد و تغییر فلز بکار رفته در طلاق چه‌بسا که باعث افت آن بشود. علت دوم آن است که طلاق نیاز انسان امروزی را بررسی و شناسایی کرده و مثل چینیها که نیازهای غیرضروری را هم بررسی کرده و وسایل آن را تولید می‌کنند، روی نیازهای اساسی جامعه کار کارشناسی کرده و همین عامل موفقیتش شده است.

وجدان نویسنده: کدام نیاز؟

نویسنده: نیاز به صلح!


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *