طلاق توافقی در پانزده دقیقه

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۵


طلاق توافقی در پانزده دقیقه

طلاق توافقی در پانزده دقیقه

واکنش رئیس‌کل دادگستری تهران در رابطه با وقوع طلاق 15 دقیقه‌ای در دادگاهها

356333706

غلامحسین اسماعیلی رئیس‌کل دادگستری استان تهران در رابطه با برخی اظهارنظرها مبنی بر وقوع طلاق 15 دقیقه‌ای در دادگاههای خانواده اظهار کرد: برخی افراد بدون مطالعه دقیق و آگاهی لازم در رابطه با برخی موضوعات اظهارنظر می‌کنند که این جزو آفتهای جامعه است.
وی افزود: طلاق توافقی یا هر موضوع قضایی دیگر فرآیند دادرسی دارد و این فرآیند، لحظه تقدیم دادخواست و ابلاغ به طرفین پرونده، تعیین وقت رسیدگی، جلسه دادرسی، صدور حکم بدوی، تجدیدنظرخواهی و رأی دادگاه تجدیدنظر را شامل می‌شود که باید همه این فرآیندها لحاظ و طی شود.
رئیس‌کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: دادگستری استان تهران کاهش زمان دادرسی به‌جز در مورد پرونده‌های خانواده را مورد اهتمام جدی قرار داده است؛ چراکه کاهش اطاله دادرسی در مورد پرونده‌های خانواده مناسب نیست و در مورد اینکه دادرسی دراین قبیل پرونده‌ها طولانی شود، خرده نمی‌گیریم.
وی بابیان اینکه دادگستری استان تهران در مسیر سیاستهای قوه قضاییه به دنبال اجرایی کردن قانون حمایت از خانواده است، افزود: دراین قانون سازوکارهای مناسب ازجمله استفاده از قضات مشاور زن در دادگاههای خانواده، ایجاد مراکز مشاوره، ارجاع موضوعات خانوادگی به مراکز مشاوره و آیین نامه اجرایی قانون خانواده که توسط ریاست محترم قوه قضاییه تصویب و ابلاغ‌شده است، موردتوجه قرارگرفته است.
اسماعیلی تصریح کرد: دستورالعملی نیز برای نحوه تشکیل و اداره مراکز مشاوره امور خانواده و پیش از طلاق نیاز است که پیش‌نویس آن آماده و فرآیند نهایی تصویب خود را طی می‌کند.
رئیس‌کل دادگستری استان تهران ادامه داد: پیگیریهای جدی از ناحیه قوه قضائیه برای تأمین قضات مشاور دادگاههای خانواده صورت گرفته و نیازمند مجوزهای قانونی از دولت و مجلس برای جذب قاضی هستیم. وی بابیان اینکه رویکرد قوه قضائیه کاهش پرونده‌های طلاق است، خاطرنشان کرد: اگر این بسته مربوط به نحوه دادرسی در پرونده‌های خانواده تکمیل شود قطعاً خواهیم توانست آمار پرونده‌های طلاق را کاهش داده و این قبیل پرونده‌ها را با تلاش مشاور و مراکز مشاوره با صلح و سازش مختومه کنیم. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *