طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد مازاد دریافتی

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۸ تیر ۱۳۹۵


طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد مازاد دریافتی

طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد مازاد دریافتی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس مصوبه جدید شورای حقوق و دستمزد وزرا و مدیران مجاز به دریافت حقوقهای تک‌رقمی (کمتر از ۱۰ میلیون تومان) هستند و تنها ۳ طیف مدیران مناطق سخت همچون جنوب کشور، پزشکان و شرکتهای بزرگ از این سقف مستثنا شده‌اند.
مجلس شورای اسلامی هم امروز با یک‌فوریت طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد مازاد دریافتی موافقت کردند.
علی ربیعی در جلسه امروز هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: برای دست‌یابی به رشد 5 تا 6 درصدی در اقتصاد کشور نیازمند کمک فعالین بخش خصوصی و تعامل مناسب و منطقی با اقتصاد جهانی هستیم.
وی در خبری که تسنیم آن را منتشر کرد افزود: بر اساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد برای تعیین سقف پرداختی حقوق مدیران و وزرا مبالغ تک‌رقمی در نظر گرفته‌شده است.
ربیعی گفت: در این ارتباط 3 استثناء برای سقف پرداختی به مدیران مناطق سخت همچون جنوب کشور، پزشکان و شرکتهای بزرگ در نظر گرفته شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:
برای بانکها و بیمه‌ها نیز سقف پرداختی حقوق و دستمزد تعریف‌شده و سقف حقوق وزرا تک‌رقمی یعنی زیر 10 میلیون تومان است و در ارتباط با شرکتهای بزرگ نیز تصمیماتی اتخاذ شده که سطح حقوقها باید درحد استاندارد باشد.
همچنین بنا بر اعلام ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به بررسی دو فوریت طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد مازاد دریافتی پرداختند اما به دو فوریت آن رای ندادند.
سپس یک‌فوریت آن به رای گذاشته شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 149 رای موافق، 59 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر، یک‌فوریت طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد مازاد دریافتی را به تصویب رساندند.

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *