طرحهای جنگل‌داری و بهره‌برداری صنعتی از جنگلها متوقف می‌شود

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۹ دی ۱۳۹۵


طرحهای جنگل‌داری و بهره‌برداری صنعتی از جنگلها متوقف می‌شود

طرحهای جنگلداری و بهرهبرداری صنعتی از جنگلها متوقف میشود

744138576

نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند که طرحهای جنگلداری و بهرهبرداری صنعتی و تجاری از جنگلها متوقف شود.

نمایندگان در نشست علنی روز چهارشنبه 8 دی‌ماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی جزییات برنامه ششم توسعه کل کشور، با بند الف و ب ماده 48 این لایحه موافقت کردند که بر اساس آن طرحهای جنگلداری و بهره‌برداری صنعتی از جنگلهای طی 3 سال نخست برنامه ششم تعیین تکلیف و سپس متوقف شود.

در ماده 48 این لایحه آمده است: دولت موظف است جهت حفاظت از محیط‌زیست اقدامات زیر را انجام دهد.

بر اساس بند الف این ماده؛ به‌منظور ارتقای سطح صیانت و حمایت از جنگلهای کشور دولت موظف است:

1- کلیه قرارداد مدیران طرحهای جنگلداری که منقضی شده یا می‌شود را تمدید ننماید و قراردادهای طرحهای جنگلداری باقی‌مانده؛ زمان‌دار و در دست اجرا را طی 3 سال اول برنامه ششم تعیین تکلیف نموده به‌نحوی‌که پس از سال سوم برنامه هیچ‌گونه قرارداد طرحهای جنگلداری و بهره‌برداری صنعتی و تجاری با مجریان وجود نداشته باشد.

2- به‌منظور تحقق این بندها پیش‌بینی لازم در بودجه سنواتی جهت ارتقای پوشش کامل و مؤثر حفاظت از جنگلها و مهار ناپایداری و جلوگیری از تغییر کاربری و تجاوز و تصرف و مبارزه با قاچاق چوب صورت می‌گیرد.

بر اساس بند ب این ماده؛ نظارت بر ارزیابی راهبردی محیط‌زیست (SEA) برای سیاستها و برنامه‌های توسعه‌ای و ارزیابی اثرات زیست‌محیطی(EIA) برای پروژه‌ها و طرحهای بزرگ کلیه دستگاههای اجرایی و بخشهای خصوصی و تعاونی، نهادهای عمومی غیردولتی در پهنه سرزمینی ازجمله مناطق آزاد تجاری و صنعتی بر اساس شاخصها، ضوابط و معیارهای پایداری محیط‌زیست. منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *