ضعف آموزش در کار تیمی و ریسک‌پذیری پایین دانشگاهیان

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۵


ضعف آموزش در کار تیمی و ریسک‌پذیری پایین دانشگاهیان

ضعف آموزش در کار تیمی و ریسکپذیری پایین دانشگاهیان

 704569429

رئیس پژوهشگاه ابنسینا با انتقاد از اینکه دانشگاهیان و متخصصان برای کار تحقیقاتی به سمت تولید مقاله میروند، گفت: متأسفانه در ایران دانشگاهیان و متخصصان در رابطه با ریسکپذیری و کار تیمی آموزش ندیدهاند.

دکتر محمدمهدی آخوندی در نشست خبری دومین رویداد ملی اینوتک سلامت که در پژوهشگاه ابن‌سینا برگزار شد، بابیان اینکه اینوتک به معنای ایده پردازی، نوآوری، توانمندسازی و کارگروهی است، اظهار کرد: پایه اصلی پیشرفت در کشورهای توسعه‌یافته پرداختن به حوزه فناوری است که تاکنون دولت و ملت هزینه‌ها و تجربیات زیادی در این زمینه و برای توسعه کسب‌وکار داشته‌اند.

رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا افزود: یکی از این موارد ایجاد کسب‌وکارهای کوچک بود که در دوره‌های قبلی ریاست‌جمهوری سرمایه‌گذاریهای گسترده‌ای در این زمینه انجام شد ولی نتیجه قابل ملموسی که بتواند تغییر خاصی را ایجاد کند، دیده نشد. به همین سبب برنامه‌ریزان به این نتیجه رسیدند که توسعه کسب‌وکار از طریق تبدیل علم به ثروت دنبال شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها این مسأله را به همه گوشزد کردند و تلاش بر این است که همه ملزومات لازم برای تولید ثروت از دانش و فناوری و توسعه کسب‌وکار ایجاد شود که البته ابعاد ساختاری در این زمینه ازجمله مراکز رشد، پارکهای علم و فناوری و شرکتهای دانش‌بنیان فراهم‌شده است.

آخوندی بابیان اینکه به اعضای هیأت علمی توصیه‌شده که فعالیت خود را در این حوزه گسترش دهند، زیرا الزامات در کشور فراهم‌شده است، گفت: ایراد اساسی و جدی برای دانشگاهیان و متخصصان این است که این افراد دارای ایده هستند اما برای کار تحقیقاتی به سمت تولید مقاله می‌روند و درواقع دانش منجر به تولید یک محصول برای رفع نیاز کشور نمی‌شود.

رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا تصریح کرد: دانشگاهیان و محققان در مورد امکان ریسک‌پذیری آموزش ندیده‌اند و از آن بدتر اینکه کار تیمی را یاد نگرفته‌اند. این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته شاهد حضور صنایع پیشرفته با بیش از 50 سال سابقه هستیم اما در ایران به دلیل ضعف کار گروهی بسیاری از شرکتهای خصوصی بعد از سالها به شکست می‌خورد.

وی ضمن اشاره به اینکه هدف پژوهشگاه ابن‌سینا از ابتدا توسعه فناوری بوده و چشم‌اندازهای خوبی در این زمینه داشته است، گفت: درصحنه علمی کشور به ازای هیأت علمی و دانشگاهیان توصیه می‌کنیم که در کنار تفکر برای تولید مقاله به تولید فناوریهای موردنیاز مردم نیز روی بیاورند چراکه این امر زمینه برای افزایش تولید ناخالص ملی و توسعه کسب‌وکار و کاهش وابستگی به خارج را فراهم می‌کند.

به گفته آخوندی، در برنامه اینوتک شرکتهای فنّاور و ایده پردازان می‌توانند اشکالات خود را مطرح و با متصدیان این حوزه تعامل برقرار کنند که امیدواریم نتایج خوبی کسب شود. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *