ضرورت یکپارچه‌سازی برنامه‌های راهبردی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵


ضرورت یکپارچه‌سازی برنامه‌های راهبردی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی

ضرورت یکپارچهسازی برنامههای راهبردی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی

 

 

قائممقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید در جهت یکپارچهسازی برنامههای راهبردی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی حرکت کنیم.

دکتر محمد سعید تسلیمی در اجلاس سراسری رؤسای دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاهها و پارکهای علم و فناوری که در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد با اشاره به بیانات معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که «دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است» اظهار داشت: دانشگاه پدیده‌ای با ضوابط، ویژگیها، معیارها و استانداردهای خاص خودش است و باید مراقبت و جدیت مستمر صورت پذیرد تا دانشگاه به جایگاه رفیع و اصیل خود نائل آید.

وی با تأکید بر ماهیت، مسؤولیت، مأموریت و حقیقت نقش دانشگاه خاطرنشان کرد: نائل آمدن به اهداف عالی دانشگاه در ابعاد اخلاقی، علمی، پژوهشی و فناوری مستلزم اهتمام روزافزون اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان و هم‌چنین پشتیبانی و مساعدت دستگاهها و نهادهای ذی‌ربط است و دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی با پیاده‌سازی معیارها و استانداردهای آموزش، پژوهش و فناوری می‌بایستی روزبه‌روز جایگاه، رتبه و مرتبت دانشگاه را ارتقا دهند.

دکتر تسلیمی به گسترش کمی آموزش عالی در سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: نظارت و ارزیابی یکپارچه، حفظ و تضمین کیفیت در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی امری است که باید بیش‌ازپیش وجهه همت و سرلوحه اقدامات باشد تا «کیفیت» تحت‌الشعاع «کمیت» قرار نگیرد.

قائم مقام وزیر علوم بر تجمیع فعالیتها و کنترل موازی‌کاری و تکرار در راستای کاهش و مدیریت بهینه هزینه‌ها در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تأکید کرد و گفت: مسؤولان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی بایستی نسبت به بررسی و شناسایی فعالیتهای تکراری، مشابه و هم‌پوشان مبادرت کرده و با زدودن فرآیندهای مازاد، هزینه‌های غیرضروری را به صفر برسانند.

وی بر ضرورت تعامل و مراوده هر چه‌بهتر مابین دستگاههای اجرایی و روسای دانشگاهها تأکید کرد. منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *