ضرورت نهادینه کردن اصل پیشگیری

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۸ آبان ۱۳۹۵


ضرورت نهادینه کردن اصل پیشگیری

قائممقام معاون اجتماعی قوه قضائیه مطرح کرد:

ضرورت نهادینه کردن اصل پیشگیری

قائممقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بابیان اینکه در سال جاری به دنبال سازوکارهای جدید برای اجرای سیاستهای ابلاغی هستیم، خاطرنشان کرد: بحمدالله در سایه تلاش و همدلی بین معاونت اجتماعی و سایر حوزههای قضایی شاهد وجود امنیت اجتماعی بسیار خوبی در سطح جامعه هستیم.

6969

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص اولویت پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، افزود: بحمدالله امروزه پیشگیری در عالی‌ترین سطوح نظام موردتوجه قرارگرفته است و باید از این فرصت به‌ نحو مطلوب و در جهت سالم‌سازی جامعه بهره‌گیری کرد. ان‌شاءالله در سال 95 شاهد یک پیشرفت و جهش مطلوب در عرصه نهادینه‌سازی پیشگیری در تمامی سطوح جامعه باشیم.

امیری اصفهانی بابیان این‌که باید تلاش کرد تا پیشگیری را مردمی کنیم، تصریح کرد: اقدامات انجام‌شده به‌صورت مطلوب اطلاع‌رسانی شود تا شاهد ارتقاء اعتماد عمومی به دستگاه قضایی باشیم.

قائم‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به این نکته که بر اساس قانون اساسی یکی از مهم‌ترین این اصول ایجاد قسط و عدل در جامعه اسلامی است و این نکته تمام هویت نظام را معرفی می‌کند، افزود: بر اساس اصل 156 قانون اساسی، دستگاه قضایی علاوه بر ماهیت قضایی، ماهیت غیر قضایی و اجتماعی نیز دارد و پیشگیری از وقوع جرم ازجمله مهم‌ترین اصولی است که به‌ حمدالله در سالهای اخیر اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در جامعه به انجام رسیده است.

امیری ‌اصفهانی با اشاره به مفهوم عدالت این سؤال را مطرح کرد که آیا عدالت تنها مفهومی قضایی است یا عدالت جنبه‌های دیگری را مانند عدالت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ساختاری، مدیریتی و غیره را هم شامل می‌شود؟ افزود: ما باید در نظام جمهوری اسلامی به تمام شئون مسئولیت خود احاطه داشته و به جنبه‌های مختلف وظایف قانونی خود توجه داشته باشیم.

قائم‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: یکی از مسائلی که در سالهای اخیر موردتوجه این معاونت قرارگرفته تأکید بر معرفی و بسط و گسترش فرهنگ پیشگیری بوده و در ادامه مسیر باید به ‌دنبال تثبیت رویکرد اجتماعی این معاونت در کنار رویکرد پیشگیری باشیم.

امیری ‌اصفهانی بر توجه به رویکرد اجتماعی این معاونت تأکید کرد و افزود: با توجه به وظایف مقرر در قانون اساسی، دستگاه قضایی باید نقش بیشتری در سایر حوزه‌ها، به‌ویژه حوزه اجتماعی داشته باشد؛ این رویکرد نیازمند نگاه اجتماعی ‌محور به مسائل است تا بتوان منطبق با شرایط به انجام‌وظیفه بپردازیم. در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستیم تا علاوه بر عرصه پیشگیری به‌طور مؤثر در عرصه اجتماعی نیز حضور پیدا کنیم.

قائم‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ما باید تلاش کنیم پیشگیری را مردمی کنیم و اقدامات انجام‌شده به‌صورت مطلوب اطلاع‌رسانی شود تا شاهد ارتقاء اعتماد عمومی به دستگاه قضایی باشیم.

قائم‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، امنیت اجتماعی را به‌عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از مدیریت قوه قضائیه دانست و افزود: این مسئله باید به‌عنوان دغدغه اصلی مسئولان این معاونت قرار بگیرد.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *