ضرورت حفظ آرامش اخلاقی مردم از منظر فرمانده نیروی انتظامی

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۴ مهر ۱۳۹۵


ضرورت حفظ آرامش اخلاقی مردم از منظر فرمانده نیروی انتظامی

فرمانده ناجا :

ضرورت حفظ آرامش اخلاقی مردم از منظر فرمانده نیروی انتظامی

 

 

اشتری در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات انجام‌شده از سوی پلیس در حوزه امنیت اخلاقی و حجاب و عفاف و میزان موفقیت این طرحها گفت: مصوبه‌ای در خصوص عفاف و حجاب را در شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که به امضای رئیس‌جمهور وقت رسیده است. بیش از 26 دستگاه دراین حوزه مسؤول‌اند و بیش از 300 مصوبه دارد که حدود 20 مصوبه آن مربوط به پلیس است و مابقی متعلق به دیگر سازمانهاست.

وی درباره این‌که چرا ناجا دراین حوزه بیشتر به چشم می‌آید، تصریح کرد: این طرح هیچ‌گاه متوقف نشده اما دستگاههای دیگر هم باید بیایند و درباره اقداماتی که انجام داده‌اند، گزارش بدهند. متأسفانه دستگاهها مسؤول بیشتر از این باید همت می‌کردند و نیروی انتظامی نباید دراین حوزه تنها باشد. اگر اقدامات فرهنگی دراین حوزه خوب انجام شود، دیگر نیازی نیست که پلیس وارد شود اما اگر دستگاهی کار خود را انجام نداد، قانون به ما می‌گوید که نیروی انتظامی باید با قانون‌شکنان برخورد داشته باشد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: البته خود ما هم نتوانستیم تمام مصوبه‌هایی که دراین حوزه بر دوش داشتیم را انجام دهیم.

اشتری با تاکید براین که مردم باید ازنظر اخلاقی آرامش داشته باشند، گفت: در نیروی انتظامی اقدامات ایجابی نیز انجام می‌دهیم و این اقدامات تأثیرات خودش را داشته است. امروز مشاهده کردم که در یک محلی یک سری برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کرده‌اند، اینجا پلیس نمی‌تواند منتظر اقدامات پیشگیرانه دیگر دستگاهها دارد. مردم توقع دارند که اگر برفرض مثال خانمی در شب خواست برای انجام کاری از یک نقطه‌ای به نقطه دیگر برود، نباید دلهره داشته باشد، بلکه باید با آرامش کارش را انجام دهد و وظیفه پلیس هم برخورد با بر هم زنندگان نظم و آرامش مردم است. البته تعداد افراد هنجارشکن بسیار انگشت‌شمار است اما با این افراد باید برخورد شود. وی امنیت را نعمت بزرگی برای کشور دانست و افزود: امروز نسبت به کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی وضعیت امنیتی خوبی داریم و گر چه مردم ممکن است مشکلاتی داشته باشند اما شکرگزار امنیت خود هستند. اشتری درباره وضعیت مرزهای کشور نیز گفت: ما وضعیت مرزهایمان امن است و در داخل کشور هم امنیت خوبی داریم. ما این امنیت را مدیون خون شهدا، هوشیاری مردم و هماهنگی دستگاههای مختلف با یکدیگر هستیم.

منبع؛ وب‌سایت خبرگزاری ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *