ضرورت تفویض اختیارات بیشتر به دانشگاههای برتر درزمینه انتخاب دانشجوی ارشد کلاس

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲ آبان ۱۳۹۵


ضرورت تفویض اختیارات بیشتر به دانشگاههای برتر درزمینه انتخاب دانشجوی ارشد کلاس

ضرورت تفویض اختیارات بیشتر به دانشگاههای برتر درزمینه انتخاب دانشجوی ارشد کلاس

 

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در نشست شورای دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در سنوات اخیر گفت: امیدواریم وزارت علوم با تفویض اختیارات بیشتر به دانشگاههای برتر، به آنها اجازه دهد تا درزمینهٔ انتخاب دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد خود نیز نقش داشته باشند.

دکتر جلالی به ارائه گزارش مقایسه‌ای پذیرش دانشجویان دانشگاه در سنوات اخیر پرداخت و گفت: دانشگاه تربیت مدرس تا سال 92 در مقطع دکتری فقط در دوره‌های روزانه پذیرش داشت اما از سال 92 پذیرش در دوره‌های شبانه را نیز شروع کردیم و افزایش کمی زیادی داشتیم و 922 دانشجوی دکتری در سال 92 در دانشگاه پذیرش شدند و این امر سبب تراکم دانشجو و افت کیفیت آموزشی شد که بر اساس آن تصمیم بر آن شد تا با کاهش کمیت،‌کیفیت را افزایش دهیم و در سال 94، سیزده درصد کاهش پذیرش دانشجو داشتیم.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه خاطرنشان کرد: در سال 95 کل دانشجویانی که از دانشگاههای گروه 4 (شامل دانشگاه آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی) در دوره دکتری دانشگاه پذیرفته شدند کمتر از 10 درصد بوده است، اما این رقم در دوره کارشناسی ارشد 22 درصد است که رقم مطلوبی نیست.

وی افزود: امسال نسبت به 6 سال گذشته بهترین وضعیت پذیرش را در دوره دکتری داشتیم و بسیاری از دانشکده‌ها از فارغ‌التحصیلان دانشگاههای رتبه برتر پذیرش داشتند.در ادامه دکتر احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس در سخنانی تصریح کرد: یکی از روشهای مهم و مؤثر برای اصلاح کیفیت ورودی دانشجویان، بحث A.T.T است که دراین روش، آزمون دوره کارشناسی ارشد به‌صورت نیمه‌متمرکز برگزار می‌شود و پس از معرفی 3 برابر ظرفیت داوطلبان پذیرفته‌شده به دانشگاهها، گروهها با بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلب، دانشجوی شایسته‌تر را انتخاب می‌کنند.وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیریهای صورت گرفته از سوی دانشگاه و برنامه‌ریزیهای وزارت علوم این روش به‌صورت اختیاری برای دانشگاهها و گروههایی که خواستار پذیرش دانشجو به روش فوق می‌باشند اجرا شود.به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، حجت‌الاسلام فلاح رفیع مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس، نیز دراین نشست طی سخنانی به بیان احادیثی از امام حسین (ع) پرداخت و گفت: توکل، تفویض و رضا سه‌درجه‌ای است که انسانها نسبت به عبودیت خداوند در امور زندگی خوددارند و توکل مقام پایین‌تر و رضا مقامی بالاتر دارد. توکل به معنای آن است که آنچه می‌خواهیم به خداوند می‌سپاریم و خدا را وکیل خود می‌شماریم تا آن خواسته برای ما محقق شود. تفویض یعنی هر آنچه خداوند برای ما خیر و صلاح می‌بیند را از او می‌خواهیم و امور خود را به دست او می‌دهیم و در مقام رضا یعنی قلباً به انتخابی که خداوند برای ما رقم می‌زند راضی و خشنود باشیم. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *