ضرورت تسریع در اجرای آیین‎نامه‎های حمایت از تولید دانش قرآنی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳۰ فروردین ۱۳۹۶


ضرورت تسریع در اجرای آیین‎نامه‎های حمایت از تولید دانش قرآنی

ضرورت تسریع در اجرای آییننامههای حمایت از تولید دانش قرآنی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر تسریع در اجرای آییننامههای حمایتی مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور در تقویت زیرساختهای تولید دانش قرآنی تأکید کرد.

دکتر محمد فرهادی در بیست و سومین جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور با اشاره بر اهمیت و جایگاه معارف قرآنی در نظام تولید علم کشور بر تسریع در اجرای آیین‌نامه‌های مصوب تأکید کرد.

وزیر علوم با بیان این مطلب که اجرای آیین‌نامه‌های حمایت از مطالعات قرآنی دانشجویان و طلاب و تحصیل دو رشته‌ای دانشجویان سایر رشته‌ها در رشته‌های قرآنی زمینه ورود معارف قرآنی در نظام تولید علم کشور را فراهم می‌آورد افزود: تولید علوم انسانی اسلامی که از مطالبات نظام و اسناد بالادستی است بدون توجه به معارف والای قرآنی امکان‌پذیر
نخواهد بود.

در این جلسه، گزارش فعالیت یک‌ساله دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور ارائه شد که بر اساس آن، دبیرخانه کمیسیون در سال گذشته علاوه بر مدیریت اعتبارات پژوهش و آموزش عالی قرآنی سه آیین‎نامه تخصصی را در کارگروههای توسعه پژوهش قرآنی، توسعه آموزش عالی قرآنی و توسعه همکاریهای علمی بین‎المللی قرآنی بررسی و به تصویب رسانده است.

بر اساس این گزارش، آیین‎نامه حمایت از مطالعات قرآنی دانشجویان و طلاب در کارگروه توسعه پژوهش قرآنی و آیین‎نامه تحصیل دو رشته‌ای دانشجویان ممتاز در رشته‎های قرانی در کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی که به ترتیب با مسؤولیت معاون پژوهش و معاون آموزشی وزارت علوم تشکیل می‌شود بررسی و تصویب‌شده و در حال حاضر مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور در حال طراحی سازوکار اجرای این آیین‎نامه‌هاست. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *