ضرورت اطلاع‌رسانی از برنامه‌های اصلاحی و رعایت حقوق زندانیان

دسته: حقوق زندانیان
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۵


ضرورت اطلاع‌رسانی از برنامه‌های اصلاحی و رعایت حقوق زندانیان

رییس سازمان زندان ها؛ضرورت اطلاع‌رسانی از برنامه‌های اصلاحی و رعایت حقوق زندانیان

982417420

رییس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی کشور ضمن تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی از برنامه‌های اصلاحی و رعایت حقوق زندانیان اظهار کرد: به ادعای تمامی بازدیدکنندگان خارجی از زندانهای کشور، برنامه‌های زندانبانی ما و رعایت حقوق زندانیان در جهان کم‌نظیر است و شاخصهای ما از بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر فراتر است.
دکتر اصغر جهانگیر در نشست تخصصی مدیران ستادی سازمان زندانها با اشاره به موضوع حقوق بشر در زندانها گفت: علیرغم اقدامات کم‌نظیر و حتی بی‌نظیری که در زندانهای کشور در خصوص حرفه‌آموزی، سوادآموزی، بهداشت و درمان و آموزش مهارتهای اساسی زندگی صورت می‌گیرد ولی اطلاع‌رسانی مطلوبی صورت نمی‌گیرد.
وی طرح مسأله حقوق بشر از سوی برخی کشورها را موضوعی سیاسی عنوان کرد و گفت: به ادعای تمامی بازدیدکنندگان خارجی از زندانهای کشور، برنامه‌های زندانبانی ما و رعایت حقوق زندانیان در جهان کم‌نظیر است و شاخصهای ما از بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر فراتر است. جهانگیر در ادامه بر ضرورت توسعه انضباط مالی و دقت بیشتر در امور مالی تاکید کرد و گفت: هرچند سازمان زندانها علیرغم مأموریتها و مسؤولیتهایی که دارد جزء ارگانهای کم‌هزینه است اما نهادینه‌سازی انضباط مالی یک ضرورت دائمی است. وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی گفت: تمامی بخشهای سازمان در سراسر کشور موظف هستند تا ضمن توجه به این اصل راهگشا در جهت نهادینه‌سازی انضباط مالی اقدام کنند. جهانگیر کاهش هزینه‌ها را مهم‌ترین دستورالعمل در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برشمرد و گفت: باید بدون اینکه خللی در امور اساسی سازمان به‌ویژه انجام کارهای مردم وارد شود نسبت به بازنگری در خصوص راهکارهای کاهش هزینه‌ها اقدام عاجل صورت بگیرد.
رییس سازمان زندانها در بخش دیگری از سخنان خود به‌ضرورت طراحی مدلهای جدید مالی در اجرای طرحهای عمرانی اشاره کرد و گفت: احداث زندانهای استاندارد از یک‌سو و نگهداری و ارتقاء کیفیت زندانهای فعلی، دو سرفصل مهم در هزینه‌های عمرانی سازمان زندانهاست که نیاز به بازتعریف روند امور مالی و مدیریت هزینه دراین بخش‌داریم. وی گفت: یکی از راهکارهای اصلاح نظام مالی، استفاده از ظرفیتهای ویژه قانونی در خصوص فروش املاک مازاد سازمان و بهره‌برداری از درآمد حاصل از آن برای تکمیل طرحهای نیمه‌تمام است.
جهانگیر توجه به استانداردهای بین‌المللی و استفاده از تجربیات داخلی را برای بهینه‌سازی و رشد کیفیت اقدامات عمرانی در عین کاهش هزینه‌ها ضروری خواند. منبع: حمایت آنلاین


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *