ضرورت اجرایی شدن قانون رهگیری کالا

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۶ مهر ۱۳۹۵


ضرورت اجرایی شدن قانون رهگیری کالا

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تاکید کرد

ضرورت اجرایی شدن قانون رهگیری کالا

 به نقل روابط عمومی دادگستری فارس، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خواستار اجرایی شدن قانون رهگیری کالا شد و گفت: این قانون از سال 92 متوقفشده اما باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

محمدباقر الفت در همایش ملی پیشگیری از قاچاق کالای سلامتمحور با اشاره به اینکه متأسفانه برخی به بهانه اصلاح در بخشهایی از این طرح اجرای کد رهگیری کالا را متوقف کردند، ادامه داد: دراین خصوص اگر خواهان کنترل در بازار هستیم باید هر چه سریعتر این طرح اجرایی شود. وی بابیان اینکه کد رهگیری کالا بهطور مستقیم بر سلامت مردم تأثیرگذار است، ادامه داد: متأسفانه طی چند سال گذشته شاهد گسترش قاچاق کالا در کشور بودهایم که دراین خصوص میتوان عوامل مختلفی را در ایجاد قاچاق کالا تأثیرگذار دانست که بهعنوان نمونه فقر، تحریم ها، بی اطلاعی و تبانی قاچاقچیان با برخی عوامل دستگاههای مختلف اشاره کرد.

الفت گفت: مصرف این نوع کالا سلامت افراد را به خطر میاندازد با نگاه انسانی که ما داریم نمیتوانیم اینگونه کالاها را به بازار برگرداند بنابراین امحای آنها در دستور کار قرار میگیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه نگاه قانونگذار به کالای غیرقابلمصرف از نوع کالای ممنوعه است، ادامه داد: دراین رابطه قوانین برای آنها مشخصشده و دادگاههای مشخص نیز اینگونه پروندهها را بررسی میکنند. وی با اشاره به اینکه قاچاق کالای تقلبی و غیرقابل مصرف که موجب بیماری و حتی مرگ میشود از پرسودترین تجارت سیاه در جهان است، تاکید کرد: ازاینرو احکامی که برای اینگونه افراد صادر میشود سختگیرانه خواهد بود.

الفت بابیان اینکه این پدیده شوم در بازار فراوان است خواستار پیشگیری از آن در ابعاد بین المللی شد و ادامه داد: کالاهای قاچاق به طور مستقیم به اقتصاد نیز لطمه وارد میکند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه قاچاق کالا در نظام اقتصادی کشور اختلال ایجاد کرده، گفت: امروزه شاهد بروز برخی مشکلات دراین حوزه هستیم اما آنچه مهم است همکاری تمامی دستگاهها برای جلوگیری و کاهش اینگونه بازار است.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *