ضربه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی قاچاق موبایل به اقتصاد ایران

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۴ مهر ۱۳۹۵


ضربه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی قاچاق موبایل به اقتصاد ایران

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا خبر داد

ضربه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی قاچاق موبایل به اقتصاد ایران

675906444

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاقچیان را مانع اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: قاچاق موبایل به‌تنهایی سالانه یک هزار میلیارد تومان به اقتصاد ایران لطمه می‌زند.
قاسم خورشیدی در بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک موضوع ملی است و درزمینه مبارزه با آن، کاملاً جدی هستیم؛ اما باید سطح عرضه را کنترل کرد؛ این در شرایطی است که مسؤولان کشور هم به این جمع‌بندی رسیده‌اند که قاچاق کالا یکی از موانع جدی تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید به شکل اساسی
رفع و حل شود.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بارها از طریق رسانه‌های جمعی و دیگر روشها، از اتاق اصناف و واحدهای صنفی درخواست شده که خود مستقیماً نسبت به جمع‌آوری کالاهای قاچاق اقدام کنند تا نیازی به ورود بازرسان و دستگاههای متولی نباشد.
وی تصریح کرد: فروشنده‌ها و واحدهای صنفی که درگذشته کالاهای قاچاق را خریداری کرده‌اند، باید کالا را از هرکس که خریده‌اند به او بازگردانند؛ درواقع آنها نباید کالای قاچاق را خریداری می‌کردند و مسؤولیت توزیع آن را بر عهده می‌گرفتند.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این پرسش که آیا برای جلوگیری از عرضه کالای دیجیتال قاچاق برنامه دارید؟ گفت: قاچاق موبایل حدود هزار میلیارد تومان در سال به اقتصاد کشور خسارت می‌زند، این در حالی است که ساماندهی واحدهای صنفی گوشیهای تلفن همراه ازجمله ثبت و شناسه دار کردن آنها نیز در دستور کار قرارگرفته است؛ بنابراین با این کار زمینه برای استفاده از تلفنهای قاچاق به حداقل و حتی به صفر خواهد رسید. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *