صندوقهای صدقات ساماندهی می‌شوند

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۶ آبان ۱۳۹۵


صندوقهای صدقات ساماندهی می‌شوند

ذوالفقاری در همایش مدیران کل کمیته امداد:

صندوقهای صدقات ساماندهی میشوند

 420273986

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد در همایش مدیران کل کمیته امداد از افتتاح باشگاه امور خیران این نهاد در کشور خبر داد.

علی‌محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد در همایش مدیران کل کمیته امداد در مشهد اظهار کرد: راه‌اندازی این باشگاه باهدف رتبه‌بندی، رصد ورود و خروج خیران و شناسایی نیکوکاران ویژه در کشور است.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد خیران معادل 80 درصد کمکها را به کمیته امداد دارند، بیان کرد: برگزاری همایشهای خیران و برگزاری نشست با آنان ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار دراین نهاد است. ذوالفقاری بیان کرد: طی نیمه اول امسال شش هزار میلیارد ریال مشارکتهای مردمی در کشور محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 260 میلیارد ریال رشد داشته است. وی با اشاره به اینکه جذب 11 هزار و 500 میلیارد مشارکتهای مردمی در سال جاری مدنظر است، افزود: با توجه به روند موجود پیش‌بینی می‌شود در تحقق این میزان مشارکت موفق عمل شود. معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد به سهم صدقات در مشارکتهای مردمی جذب‌شده در کشور اشاره و بیان کرد: تاکنون 24 درصد صدقات، 25 درصد طرح اکرام ایتام، هشت درصد زکات و سایر طرحها 43 درصد است. وی با اشاره به اینکه ساماندهی حوزه مشارکتهای مردمی و افزایش مشارکتها با صرف هزینه کمتر در دستور کار است، افزود: 12 گام اصلاح صندوقهای صدقات ازجمله این ساماندهیها خواهد بود. به گزارش سایت خبری کمیته امداد، ذوالفقاری در ادامه بابیان اینکه ازجمله فعالیتهای سال آینده دراین معاونت حرکت از سمت خیران فردی و حقیقی به سمت خیران حقوقی است، گفت: به همین جهت به دنبال آن هستیم که مسؤولیت اجتماعی ایجاد شود به این معنا که هر شخصی پول و درآمد بیشتری دارد، کمک و مشارکت بیشتری هم داشته باشد. وی در ادامه گفت: طبق سرشماری انجام‌شده 25 میلیون خانوار در کشور حضور دارند اما در حال حاضر تنها 10 میلیون مشترک صندوق صدقات، اکرام، زکات و غیره داریم که باید این شمار افزایش یابد.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *