صدور کارت هوشمند دانشجویی در دستور کار دانشگاه آزاد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۵


صدور کارت هوشمند دانشجویی در دستور کار دانشگاه آزاد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد خبرداد

صدور کارت هوشمند دانشجویی در دستور کار دانشگاه آزاد

426984356

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صدور کارت هوشمند دانشجویی در دستور کار دانشگاه است و به‌زودی این طرح در چند استان به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود و سپس به سایر واحدها تسری پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید طه هاشمی گفت: توسعه فرهنگی بر اساس تأکیدات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اصلی‌ترین بخشها در توسعه همه‌جانبه دانشگاه است. خوشبختانه تحولی در حوزه فعالیتهای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اتفاق افتاده است و شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی یکی از اقدامات بسیار مفید در حوزه فرهنگی بود که تأثیرات مثبت آن محرز است.
وی افزود: بخشنامه مربوط به تشکیل شرکتهای دانش‌بنیان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ‌شده است. با ابلاغ این بخشنامه، یک حرکت جدید فرهنگی در دانشگاه آغازشده است که به پیشبرد توسعه فرهنگی دانشگاه کمک می‌کند و مسیر جدیدی در مقابل ما قرار می‌دهد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه در دوره مدیریت جدید اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه این موضوع به حوزه فرهنگی دانشگاه کمک بسیاری کرده است. مصوبات فرهنگی اجلاس 70 در قالب بخشنامه و دستورات لازم، برای اجرایی شدن به واحدها ابلاغ‌شده است و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خواست در اجرایی‌ کردن مصوبات اجلاسهای دانشگاه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و خاطرنشان کرد: هم‌زمان با اجلاس 71 از دستاوردهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه دائمی دانشگاهرونمایی می‌شود.
هاشمی به اجرای طرحهای فرهنگی ماندگار در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: بزرگداشت مفاخر فرهنگی یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی است و همه واحدها باید دراین زمینه تلاش کنند. مشاهیر و مفاخر فرهنگی به‌عنوان شخصیتهای بزرگ ایران اسلامی، بسیار مهم هستند و این موضوع باید در پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی موردتوجه قرار گیرد. یکی از کارهای بزرگ انجام‌شده در حوزه فرهنگی، توسعه کانونهای فرهنگی، هنری و اجتماعی بود که می‌توانیم دراین زمینه فعالیتهای اجرایی را به کانونها واگذار کنیم، البته این واگذاری با نظارت بر امور آنها انجام می‌شود.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بر اینکه در حال حاضر یک انقلاب بزرگ در حوزه فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال وقوع است تاکید کرد و گفت: اگر این موضوع به‌خوبی مدیریت شود، شاهد تحول بزرگی خواهیم بود. یکی از کارهای بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، استفاده از توان علمی استادان برای امور فرهنگی است. به‌این‌ترتیب که از وقت تدریس و موظفی اعضای هیأت علمی که پر نمی‌شود، برای پیشبرد امور فرهنگی استفاده
می‌شود.
استفاده از توان استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه در پیشبرد امور فرهنگی و اجتماعی
هاشمی عنوان کرد: در حال حاضر هیچ مرکز فرهنگی در کشور پیدا نمی‌شود که این‌چنین هسته فکری برای پیشبرد امور خود داشته باشد. ما در دانشگاه آزاد اسلامی از توان هیأت علمی برای برنامه‌های فرهنگی استفاده می‌کنیم. یک عقبه بزرگ برای برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی و اجتماعی در حال شکل‌گیری است.
وی به جلساتی که در ارتباط با چالشها و آسیبهای اجتماعی با مقام معظم رهبری از سوی دستگاههای مسؤول برگزار شد، اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «خطر آسیبهای اجتماعی از تهدیدهای خارجیها و تهاجم استکبار خطرناک‌تر است»؛ بنابراین با استفاده از توان استادان و دانشمندان و اعضای هیأت علمی که در دانشگاه حضور دارند، برای برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی و حل معضلات و آسیبهایی که جامعه جوان را تهدید می‌کنند، استفاده می‌کنیم و این بزرگ‌ترین فرصت برای دانشگاه آزاد اسلامی است و روسای واحدهای استان باید از این امکان حداکثر استفاده را ببرند.
هاشمی به آماده شدن دانشنامه فارغ‌التحصیلان در مدت‌زمان 45 روز اشاره کرد و افزود: تدابیری اندیشیده شده است که این زمان به 10 روز تقلیل پیدا کند تا فارغ‌التحصیلان بتوانند در مدت کمتری به دانشنامه خود دست پیدا کنند. معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اخلاق حرفه‌ای در دانشگاهها افزود: این موضوع در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس چند محور اصلی بررسی‌شده است. به‌این‌ترتیب که رشته‌ها و واحدهای توانمند انتخاب‌شده‌اند تا موضوع اخلاق حرفه‌ای پس از تدوین، اجرایی شود. این موضوع برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد و ناظر به موضوعات اخلاقی است و مطمئناً معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد. هاشمی بابیان اینکه موضوع علم در محضر قرآن که مورد تاکید ریاست دانشگاه است، در حال پیگیری است، اضافه کرد: برنامه‌ریزیهای مفصلی برای این موضوع انجام و از استادان توانمند این حوزه نیز دعوت‌شده است تا کار دنبال شود. همچنین حفظ و گسترش زبان فارسی نیز از برنامه‌های اصلی حوزه فرهنگی دانشگاه است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، وی به مسائل فرهنگی درآمدزا در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و اظهار کرد: گردشگری یکی از این موضوعات است و مقررشده است این موضوع از خوابگاههای واحدهایی که امکان تبدیل به مرکز اقامتی دارند، شروع شود که اکثر استانها دراین زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند و باید به‌عنوان موضوعی جدی در دستور کار همه مسؤولان قرار گیرد. معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین اقدامات را برای پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) در دانشگاه داشته است تاکید کرد و افزود: کسانی که قضاوت نابجا می‌کنند، آگاهی ندارند که دانشگاه آزاد اسلامی چه کمکی به تحول فرهنگی جامعه می‌کند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *