شکایت های مربوط به مناظره در حال بررسی است/اگر به نتیجه اى برسیم براى احقاق حق در مناظره بعدى عمل مى شود

دسته: آخرین مطالب , تیتر ویژه
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶


شکایت های مربوط به مناظره در حال بررسی است/اگر به نتیجه اى برسیم براى احقاق حق در مناظره بعدى عمل مى شود

رحمانی فضلی:

شکایت های مربوط به مناظره در حال بررسی است/اگر به نتیجه اى برسیم براى احقاق حق در مناظره بعدى عمل مى شود/با حمایت جدى قوه قضاییه مشکل پیچیده پدیده شاندیز رفع شد

وزیر کشور گفت: مناظره ها به لحاظ شکلى بسیار خوب برگزار شده است، شکایاتى که پیرامون موارد شامل توهین و افتراء در جریان مناظره ها مى باشد در کمیسیون در دست بررسى است و اگر به نتیجه اى برسیم براى احقاق حق در مناظره بعدى عمل مى شود.

رحمانی فضلی ، وزیر کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: مناظره ها به لحاظ شکلى بسیار خوب برگزار شده است، شکایاتى که پیرامون موارد شامل توهین و افتراء در جریان مناظره ها مى باشد در کمیسیون در دست بررسى است و اگر به نتیجه اى برسیم براى احقاق حق در مناظره بعدى عمل مى شود.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به برگزاری آخرین جلسه پیرامون مشکل پروژه پدیده در محل این پروژه چهارشنبه گذشته اظهار کرد: از همان ابتدا در پروژه پدیده تمام موارد اعم از ثبت شرکت،‌ تملک،‌ تامین مالی و سایر موارد دارای اشکال بوده است.

وی ادامه داد: کار حسابرسی شرکت پدیده توسط وزارت اقتصاد ودارایی انجام شد و ما توانستیم بدهی های این شرکت را به سازمان امور مالیاتی تقسیط کنیم وبرخی موارد نیز شامل بخشودگی شد.

رحمانی فضلی گفت: با همکاری خوب وزارت رفاه نیز بدهی شرکت پدیده به سازمان تامین اجتماعی از برخی تخفیفات بهره مند شد همچنین شکایت وزارت جهاد کشاورزی از شرکت مزبور به سبب برخی تملک اراضی ها غیر قانونی با اختیاراتی که شورای عالی امنیت ملی به وزارت کشور تفویض کرد و همکاری خوب رئیس قوه قضائیه حل شد.

وی گفت: یک کنسرسیوم بانکی برای اهدای تسهیلات به شرکت پدیده به مبلغ 5هزار میلیارد نیز پیش بینی شد و بانک مرکزی و بانکهای عامل در این رابطه کمک کردند.

وزیر کشور با بیان اینکه سهام اصلی شرکت پدیده در حال حاضر در دست سهامداران است و حتی 5/2 برابر سهام اولیه به آنها تعلق گرفته است گفت: با طی مراحل قانونی برای صدا و سیما نیز مجوز تبلیغات شرکت پدیده صادر شد.

وی ادامه داد: با حمایت جدى قوه قضاییه مشکل غامض و پیچیده پدیده شاندیز که حدود ۵٠٠ هزار نفر درگیر آن بودند، رفع شد.

وزیر کشور افزود: شرایط امنیتى کشور بگونه اى است که امکان سوء استفاده از فضاى تبلیغاتى انتخابات وجود ندارد.

وی عنوان کرد: تاکنون گزارشى رسمى مبنى بر اینکه سر دادن شعار در مراسم سخنرانى رییس جمهور در روز کارگر سازماندهى شده بوده به ما واصل نشده است.

رحمانی فضلی افزود: به جزء یکى دو مورد ممنوعیت انجام شده براى سخنرانى هاى انتخاباتى موارد دیگرى نداشتیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوالى مبنى بر تایید صلاحیت برخى عناصر فتنه ٨٨ در انتخابات شورا‌ها گفت: دیروز یکى از مراجع چهارگانه گزارشى را ارائه کرد مبنى بر اینکه برخى موارد إرجاع شده، توسط هیئت هاى اجرایى و نظارتى مورد رسیدگى قرار نگرفته است؛ من این گزارش را به رییس ستاد انتخابات إرجاع دادم تا رسیدگى کند و در صورتى که مشخص شود إرجاع گزارش آن مرجع در موعد مقرر بوده، به رییس مجلس ارائه دهد تا در هیئت مرکزى نظارت مورد رسیدگى قرار گیرد.

در ادامه این نشست خبری وزیر کشور به اطلاعیه هایى که دیروز در جریان مناظره از سوى برخى دستگاه هاى دولتى صادر مى شد واکنش نشان داد و گفت: همه دستگاه‌ها اعم از دولتى و غیر دولتى حق دارند در هر جایى احساس کردند از سوى نامزدى اطلاعات غلط پیرامون عملکردشان ارائه شود در دفاع از عملکرد خود و نه حمایت از یک کاندیدا وارد عمل شوند.

وزیر کشور در خصوص بازداشت ادمین کانال های تلگرامی گفت: در این مورد با رئیس قوه قضائیه جلسه داشتم، با دادستان کل هم 3 بار مذاکره کردم، با دادستان تهران صحبت داشتم و بعلاوه پیگیری های مکتوب متعددی داشتم. از مدارک و مستنداتی که مطرح می شود اطلاع ندارم، اینکه بر اساس این مستندات بازداشت قانونی است یا خیر در اختیار قوه قضاییه است. منبع : میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *