شکایت قانونی علیه ترامپ 3 برابر روسای جمهور سابق آمریکا بوده است

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶


شکایت قانونی علیه ترامپ 3 برابر روسای جمهور سابق آمریکا بوده است

درحالیکه حدود سه ماه از آغاز ریاست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا می گذرد، بررسی طرح دعوی های صورت گرفته در دادگاه ها توسط روزنامه آمریکایی «بوستون گلاب» نشان می دهد که شکایت های صورت گرفته علیه ترامپ در دادگاه در طول 3 ماه ریاست در کاخ سفید، تقریبا 3 برابر مجموع شکایتهای صورت گرفته از 3 رئیس جمهور سابق آمریکا است و 134 بار تاکنون از ترامپ به دادگاه فدرال شکایت شده است.

بر این اساس، برخی از طرح دعوی های صورت گرفته علیه ترامپ به فرمان اجرایی بحث برانگیز وی در زمینه منع ورود شهروندان برخی از کشورهای مسلمان به آمریکا مربوط می شود و سایر شکایت ها نیز با شبکه ای از فعالیت های اقتصادی و تجاری وی در ارتباط است.

در میان شکایت های انجام شده علیه ترامپ، شکایتی دیده می شود که یک زن از ایالت ماساچوست آمریکا آن را مطرح کرده است و استدلال وی در این شکایت این است که ریاست جمهوری ترامپ باعث نابودی لذت زندگی مردم آمریکا شده است.

درحالیکه طرح پرونده های حقوقی علیه رئیس جمهور آمریکا غیرمعمول نیست اما ترامپ به دلیل سیاست گذاری های بحث برانگیز و جنجالی و سابقه کاری اش به عنوان غول املاک و مستغلات، از نظر قانونی با تعداد بی سابقه ای از شکایت علیه خود روبرو شده است.

بوستون گلاب گزارش داده است که «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا 26 بار، جورج دبلیو بوش» 7 بار و «بیل کلینتون» 15 بار در طول 3 ماه ریاست در کاخ سفید دادگاهی شدند.

*نارضایتی اکثر کارمندان فدرال در آمریکا از عملکرد 100 روزه ترامپ

این خبر در شرایطی منتشر می شود که نتایج تازه ترین نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد که اکثریت کارمندان فدرال در آمریکا از عملکرد 100 روزه ترامپ در کاخ سفید ناراضی هستند.

بر این اساس، 58 درصد و یا بیش از نیمی از کارمندان فدرال از عملکرد ترامپ ابراز نارضایتی کرده اند و فقط 37 از عملکرد رئیس جمهور آمریکا راضی هستند و 4 درصد نیز نظر مشخصی اعلام نکردند.

بر اساس تفکیک های حزبی نیز، 92 درصد از کارمندان فدرال که حامی حزب دموکرات هستند، 60 درصد از کارمندان با رویکردهای مستقل و غیر حزبی و 18 درصد از کارمندان از حامیان حزب جمهوریخواه، از عملکرد ترامپ ناراضی بوده اند. از طرف دیگر، بررسی های انجام شده در ماه گذشته میلادی نشان می دهد که از هر 10 نفر، 6 نفر مخالف اقدام ترامپ در به کار گرفتن اعضای خانواده خود در سمت های سطح بالای دولت آمریکا هستند. منبع:تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *