شیوع دزدی بین نوجوانان

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۵


شیوع دزدی بین نوجوانان

رئیس سازمان زندانها:

شیوع دزدی بین نوجوانان

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی با اشاره به اینکه دزدی با 36 درصد فراوانی نخستین جرم نوجوانان زندانی کشورمان است گفت: تلاش میکنیم زندانها را با روشهای مختلف ازجمله به کمک حبس خانگی خلوت کنیم.

علی‌اصغر جهانگیر در آئین تکریم و معارفه مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: فراوانی 36 درصدی جرم دزدی بین نوجوانان کشور در حالی وجود دارد که میانگین این رقم در سنین دیگر 25 درصد است.

به گفته وی اکنون 1453 نفر افراد زیر 18 سال در کانونهای اصلاح تربیت کشور نگهداری می‌شوند که در مقایسه با آمار پارسال 18 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی بابیان این‌که جرم علیه اشخاص دومین بزه نوجوانان زندانی کشور را تشکیل می‌دهد، افزود: این جرم 27 درصد جرایم جمعیت نوجوانان زندانی را به خود اختصاص داده است درحالی‌که جرم علیه اشخاص در میان جمعیت زندانی کشور به‌طور میانگین 20 درصد است.

وی سطح تحصیلات 33 درصد نوجوانان زندانی کشور را کمتر از دوره راهنمایی اعلام و بر ضرورت سرمایه‌گذاری بیش‌ازپیش تمام ارکان جامعه به‌ویژه نهاد خانواده و آموزش‌وپرورش در امر مهم آموزش تأکید کرد.

جهانگیر به بررسی عوامل اجتماعی به‌دست‌آمده از جمعیت نوجوانان زندانی در کشور اشاره کرد و افزود: 19 درصد جمعیت نوجوانان زندانی بد سرپرست، 18 درصد نتیجه فرار از منزل، 16 درصد فرزند طلاق، 14/17 درصد کودک خیابانی و 9 درصد بی‌سرپرست هستند.

وی اضافه کرد که طبق بررسی و آمار به‌دست‌آمده 77 در صد جمعیت نوجوانان زندانی کشور از میان خانواده‌های محروم و فقیر هستند که این هشداری مهم برای همه است.

کاهش جمعیت زندانی کیفری جزو سیاست اصلی دستگاه قضایی است

معاون قوه قضائیه در ادامه با یادآوری ابراز تأسف رهبری از آمار بالای زندانیان کشور، کاهش جمعیت زندانی کیفری را جزو سیاستهای اصلی و راهبردی دستگاه قضایی عنوان و خاطرنشان کرد: از چند سال قبل برنامه‌ریزی برای کاهش جمعیت زندانی کیفری را در دستور کار قرار داده و موفقیتهایی نیز به دست آورده‌ایم.

وی گفت: بااین‌وجود استفاده از سایر ظرفیتها نظیر حبس خانگی مدنظر است که برنامه‌ریزی برای امکان برخورداری از آنها در دست پی گیری و اجراست.

همچنین در این مراسم رئیس دادگستری کل گلستان با ارائه گزارشی از وضعیت قضایی استان گفت: باوجود نماینده ولی‌فقیه وحدت محور، هم‌افزایی و همکاری خوبی میان دستگاههای استانی در کاهش آسیبها وجود دارد.

هادی هاشمیان افزود: هرچند جمعیت زندانیان استان گلستان کاهش داشته و دارد ولی نیاز به تداوم تلاش بیشتر در این زمینه همچنان وجود دارد.

وی درعین‌حال افزایش محکومان مالی را زنگ خطری برای استان گلستان دانست و خواستار برنامه‌ریزی برای آسیب‌شناسی و رفع این معضل شد.

محمود امینی مدیرکل پیشین زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی گلستان آمار زندانیان این استان را چهار هزار و 500 نفر اعلام کرد. علی‌رضا رضوانی مدیرکل جدید زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی گلستان نیز بر پیشگیری، ارتباط‌گیری بیش از گذشته با سازمانهای حمایتی و تشکلهای مردم‌نهاد، استفاده از مراکز آموزشی و دانشگاهها به‌منظور کاهش جمعیت زندانی استان تأکید کرد.

منبع: ایرنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *