شور و غوغای ایرانیان در موکب عمود ۲۰۲

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۵


شور و غوغای ایرانیان در موکب عمود ۲۰۲

شور و غوغای ایرانیان در موکب عمود ۲۰۲

یکی از مکانهایی که محل قرار و توقف زائران اعزامی از ایران است، موکب امام خمینی (ره) متعلق به ستاد بازسازی عتبات عالیات واقع در عمود 202 این جاده است.

مجتبی امجدی: این روزها سیل عاشقان اربعین حضرت سیدالشهدا عازم کربلا هستند. کانون توجهات شیفتگان اباعبدالله الحسین که از ایران اسلامی عازم هستند جاده نجف به کربلاست.

یکی از مکانهایی که محل قرار و توقف زائران اعزامی از ایران است، موکب امام خمینی (ره) واقع در عمود 202 این جاده است. این موکب متعلق به ستاد بازسازی عتبات عالیات است که توسط عده‌ای از عاشقان خدمت به مولا و اربابشان مشتاقانه در خدمت زائران هستند تا بتوانند قدری از خستگی و تألمات آنان بکاهند. برپا کردن چهار چادر 600 مترمربعی، محل مناسبی برای استراحت برادران و خواهران زائر است. وجود 100 چشمه سرویس بهداشتی و 30 دستگاه به‌طور مجزا گام مهمی در تأمین نیاز رفاهی زائران بزرگوار به شمار می‌رود. فعالیت واحد پزشکی این موکب بسیار چشمگیر است که با حضور چند پزشک و پرستار منشأ خدمت ارزنده‌ای شده است. از جالب‌ترین فعالیتهای موکب به‌جز ارائه انواع چای طعم دار، فعالیت واحد نانوایی است که با استفاده از یک دستگاه پخت نان بزرگ، مطلوبیت و رضایت خوبی برای عموم زائران ایرانی و غیر آن ایجاد کرده و با استقبال زیادی روبرو شده است. از اصلی‌ترین فعالیتهای این موکب، فعالیت فرهنگی است که با برقراری مجالس سخنرانی و مرثیه‌سرایی توسط مادحین به‌طور زنده و برگزاری نماز جماعت در سه نوبت، پاسخ به مسائل فقهی و شرعی و اعتقادی توسط روحانیون و کارشناسان مذهبی سعی در تأمین نیازهای نسل جوان و پرسشگر دارد. درنهایت واحد آشپزخانه از اصلی‌ترین و فعال‌ترین واحدهای این موکب است که طبخ و ارائه انواع غذاها در سه نوبت صبحانه، ناهار و شام از زائران عزیز پذیرائی می‌کند.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *