شورای همکاری خلیج‌فارس قانون مبارزه با تروریسم را تصویب کرد

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۵


شورای همکاری خلیج‌فارس قانون مبارزه با تروریسم را تصویب کرد

شورای همکاری خلیجفارس قانون مبارزه با تروریسم را تصویب کرد

رسانه‌های منطقه اعلام کردند که کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در نشست خود در ریاض با ادعای این‌که قصد مقابله با عناصر تندرو در منطقه رادارند، قانون مبارزه با تروریسم را تصویب کردند.

  وزرای دادگستری کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در نشست مشترکی که شب گذشته برگزار شد با بررسی آخرین تحولات منطقه اعلام کردند که قصد دارند با افزایش همکاریهای خود در جهت مقابله با گروههای تروریستی در منطقه بپردازند. به نوشته روزنامه الرأی کویت، مهم‌ترین هدف از تصویب این قانون مبارزه با پدیده قاچاق انسان در منطقه و جلوگیری از شیوع تندرویهای دینی و طایفه‌ای است، این در حالی است که بسیاری از اعضای شورای همکاری خلیج با ارائه کمکهای مالی به عناصر و گروههای تندرو در منطقه منشأ بسیاری از مشکلات بوده‌اند. دراین نشست مقررشده است که برای مقابله با تبعیض، طایفه گری و موارد مشابه اقدامات گسترده‌ای صورت گیرد و کشورهای عضو از میانه‌رویهای دینی حمایت نمایند. این قانون در حالی تصویب‌شده که سازمان دیده‌بان حقوق بشر (هیومن رایتس واچ) تلاش گسترده‌ای برای اخذ مجوز برای تشکیل کمیته معیارهای حقوق بشری به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس انجام داده است اما هیچ‌یک از کشورهای عضو به‌غیراز کویت با ورود این کمیته موافقت نکردند.

به عقیده کارشناسان، تصویب این قانون در حالی صورت می‌گیرد که اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس از وضعیت حقوق بشری نامناسبی در کشورهای خود برخوردار هستند و به نظر می‌رسد که این‌گونه اقدامات صرفاً جنبه نمایشی و برای دستیابی به وجهه‌ای در عرصه بین‌المللی است.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *