شوخی با رهبر کره‌شمالی در چین ممنوع شد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۵


شوخی با رهبر کره‌شمالی در چین ممنوع شد

شوخی با رهبر کرهشمالی در چین ممنوع شد.

 761690538

دست انداختن رهبر کرهشمالی بهویژه در ارتباط با مشکل اضافه وزن او، در شبکههای اجتماعی چین ممنوع شده است.

به نقل از دویچه وله ،‌گویا اشتهای رهبر کره‌شمالی، کیم جونگ اون، حد و مرزی نمی‌شناسد و او هرگز خود را از نعمتهای این‌چنینی محروم نمی‌کند. کافی است پای خوراکیهای دلپذیر، خوشرنگ و خوشمزه در میان باشد، تا بزاق رهبر ترشح شده و میل به لذت در او فزونی گیرد.

اما لذت بی‌حساب و کتاب، آن هم بهره‌گرفتن از خوردنیها و نوشیدنیهای چرب و شیرین، بر وزن فرد بی‌تأثیر نیست و همین امر منجر به آن شده که رهبر کره‌شمالی، روزبه‌روز چاق‌تر شود. و این موضوع از نگاه دقیق شهروندان چینی هم به دور نمانده و موضوعی شده است برای شوخی با کیم جونگ اون در شبکه‌های اجتماعی چین.

در شبکه پرطرفدار سینا وایبو، بسیاری از کاربران اضافه وزن رهبر کره‌شمالی را دست‌مایه شوخی و طنز خود قرار داده‌اند. مثلاً از آن جمله است عباراتی چون Kim the Fat یا Kim Fat III و امثال اینها. خوب بدیهی است که این شوخیها به گوش رهبر کره‌شمالی هم رسیده و موجب ناخشنودی او شده است.

حال چین که مایل نیست هیچ‌چیز بر مناسبات دوستانه و حسنه دو کشور سایه بیاندازد، چاره را در سانسور این شوخیها دیده. شوخیها و پستهای ناخوشایند درباره قد و هیکل رهبر کره‌شمالی را چنان سانسور کرده‌اند که کسی نتواند آنها را پیدا کند. اگر چه این اقدام چین نتوانسته جلوی اشتهای کیم جونگ اون را بگیرد، اما مانع از رسانه‌ای شدن پیامدهای لذات زمینی رهبر شده است.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *