شهردار مادرید ترامپ را به هیتلر تشبیه کرد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵


شهردار مادرید ترامپ را به هیتلر تشبیه کرد

شهردار مادرید ترامپ را به هیتلر تشبیه کرد

696204508

در پی دستور اجرایی ترامپ درباره ممنوعیت ورود شهروندان هفت‌کشور مسلمان به آمریکا، شهردار مادرید رئیس جمهور آمریکا را به آدولف هیتلر تشبیه کرد.

به نوشته روزنامه اکسپرس، مانوئلا کارمنا، شهردار مادرید گفت که بررسی دستور اجرایی دونالد ترامپ درباره منع ورود مسلمانان از هفت‌کشور ایران، لیبی، سومالی، عراق، سودان، سوریه و یمن در دستور کار شورای مادرید نیست اما این مسأله‌ای مهم است که باید درباره‌اش بحث شود.

وی به حاضران در جلسه جامع شورای شهر مادرید گفت: ما می‌دانیم که ترامپ با انتخابات به روی کار آمده و از حمایت مردمی برخوردار است اما در قرن بیستم ما یکی از بدترین نقضهای اعمال‌شده علیه بشریت را توسط دولتی (دولت هیتلر) تجربه کردیم که در ابتدا از حمایت مردمی برخوردار بود.

دستور اجرایی ترامپ که به امضای وی رسیده و بر اساس آن برای 90 روز شهروندان این هفت‌کشور نمی‌توانند وارد آمریکا شوند، باعث تظاهرات گسترده‌ای در سراسر جهان به‌ویژه در خود آمریکا شده است.

دولت محافظه‌کار اسپانیا تاکنون به‌صورت رسمی درباره این سیاست جدید مهاجرتی آمریکا به اظهارنظر نپرداخته است و برخلاف برخی از رهبران اروپایی، ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا به محکومیت این سیاست جدید دست نزده است. اسپرانزا آگوئیره، سخنگوی حزب مردمی اسپانیا در شورای شهر به‌شدت تشبیه کردن ترامپ به هیتلر توسط شهردار مادرید را رد کرد و گفت: شما شاید ترامپ را دوست داشته باشید یا اصلاً او را نپسندید. من هم خیلی چیزها را دوست ندارم اما دادن درسهایی از دموکراسی اروپا به او به نظر کاملاً رد شده است و من می‌خواهم این کار را با تمام توان انجام دهم. اروپا جایی است که بدترین توتالیتاریسمها (تمامیت‌خواهی) چون نازی و کمونیسم در تاریخ به وجود آمدند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *