شهردار تهران واگذاری زمین و پروانه ساخت بر اساس مر قانون انجام‌شده است

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۵


شهردار تهران واگذاری زمین و پروانه ساخت بر اساس مر قانون انجام‌شده است

شهردار تهران  واگذاری زمین و پروانه ساخت بر اساس مر قانون انجام‌شده است

شهردار تهران با اشاره به انتشار برخی اخبار در خصوص واگذاری زمین با تخفیف‌های ویژه در پایتخت تاکید کرد: بحث واگذاری امتیازات مربوط به زمین و پروانه ساخت بر اساس مر قانون انجام‌شده است.
موضوع واگذاری زمین با نصف قیمتهای کارشناسی و واگذاری آنها به‌صورت اقساط به افراد خاص طی روزهای اخیر به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌ها منتشرشده است.
بر اساس اخبار منتشره، شهرداری تهران چندین فقره زمین و ملک را با ارائه تخفیف‌های ویژه و قیمتی بسیار نازل به برخی افراد از جمله برخی اعضای شورای شهر و مدیران شهری واگذار کرده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز شنبه در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی و بزرگداشت روز کارمند در برج میلاد افزود: تخفیف‌های ارائه‌شده بر اساس قانون بوده به‌نحوی‌که در برخی موارد، بعضی تعاونیها ازجمله تعاونی قوه قضائیه دچار مشکل بودند که شهرداری تهران برای حل مشکل ورود کرده است.
وی تصریح کرد: بنده به‌عنوان «محمدباقر قالیباف» کسی را در شهرداری تهران پیدا نکرده‌ام که به‌اندازه من کار کند.
قالیباف خطاب به کارکنان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از هیچ مزایایی در شهرداری تهران استفاده نکرده و نمی‌کنم اما برای رفاه حال شما حتی آبرویم را هم می‌گذارم.
* وعده‌های خوش قالیباف به کارکنان شهرداری در حوزه‌های درمان، مسکن و ازدواج
شهردار تهران در ادامه با اشاره به موضوع مسکن کارکنان شهرداری تهران نیز گفت: هر یک از کارکنان که مالک خانه نباشد، باید حدود 80 درصد از حقوق خود را در بخش مسکن صرف کنند.

4

قالیباف افزود: در همین راستا، در بودجه سال 95، معافیت عوارض پروانه ساخت برای تعاونیها تا سقف 300 میلیون ریال افزایش‌یافته است.
وی اظهار کرد: 30 هزار نفر از کارکنان مجموعه شهرداری تهران طی دهه گذشته توانستند از امتیاز مسکن، استفاده کنند که بیش از 52 درصد آنان تا امروز صاحب مسکن شده و 48 درصد دیگر نیز به‌زودی خانه‌دار خواهند شد.
شهردار تهران گفت: این عده تا مرحله دریافت زمین یا پروانه ساخت پیش رفته و از تخفیف‌های آن بهره‌مند شده‌اند اما متأسفانه در برخی تعاونیها و بین هیأت مدیره آن اختلافاتی به وجود آمده که باید نظارت کلی شهرداری برای جلوگیری از بروز مشکلات تقویت شود. قالیباف قول مساعد داد که مشکل مسکن کارمندان شهرداری تهران را حل‌وفصل کند. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *