شناسایی 14 شبکه تکدی گری در شهر تهران

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۵


شناسایی 14 شبکه تکدی گری در شهر تهران

فرماندار تهران خبر داد:

شناسایی 14 شبکه تکدی گری در شهر تهران

 

 

عیسی فرهادی در رابطه با طرح جمع‌آوری متکدیان در شهر تهران در گفتگویی تلویزیونی گفت: در شهر تهران حدود دو هزار و 500 تا سه هزار متکدی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: متکدیان به دو گروه زیر پانزده سال و بالای پانزده سال تقسیم می‌شوند و افراد زیر پانزده سال توسط بهزیستی و افراد بالای پانزده سال توسط شهرداری ساماندهی می‌شوند.

فرماندار تهران با ارائه آماری از تعداد معتادان متجاهر جمع‌آوری‌شده در شهر تهران خاطرنشان کرد: طی ده‌ماهه گذشته شش هزار معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع‌آوری‌شده و این افراد به کمپ‌ها منتقل‌شده‌اند.

فرهادی ادامه داد: طی دو هفته اخیر نیز موفق به جمع‌آوری دو هزار معتاد خیابانی از سطح شهر تهران شده‌ایم.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته به‌منظور جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر تهران اظهار کرد: طی روزهای اخیر 1800 متکدی از سطح شهر تهران جمع‌آوری شدند که 350 نفر از آنها کودکان زیر پانزده سال بودند.

فرماندار تهران از راه‌اندازی دو سامان سرا در شهر تهران به‌منظور حضور متکدیان جمع‌آوری‌شده خبر داد و تصریح کرد: شهرداری تهران دو سامان سرا در سطح شهر تهران راه‌اندازی کرده تا متکدیان جمع‌آوری‌شده به این سامان سراها ارجاع داده شوند. فرهادی با اشاره به غربالگری متکدیان جمع‌آوری‌شده گفت: متکدیانی که از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند مورد غربالگری قرارگرفته و اگر نیاز درمانی داشته باشند، برای حل مشکلات آنها اقدام می‌شود.

وی بابیان اینکه «متکدیان نیازمند از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) موردحمایت قرار می‌گیرند » اظهار کرد: متکدیانی که به دلیل مشکلات شدید مالی مجبور به تکدی گری باشند، موردحمایت کمیته امداد قرارگرفته و به آنها خدماتی ارائه می‌شود.

فرماندار تهران افزود: متکدیان اگر بزرگ‌سال و شهرستانی باشند به شهرهای خود ارجاع داده‌شده و اگر کودک بی‌سرپرست باشند به سازمان بهزیستی تحویل داده می‌شوند. فرهادی از صدور بیمه سلامت برای متکدیان جمع‌آوری‌شده خبر داد و تصریح کرد: متکدیانی که از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند پس از ساماندهی شرایط برای صدور بیمه سلامت آنها فراهم‌شده و اگر نیاز درمانی داشته باشند، مراحل درمان آنها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی شبکه‌های تکدی گری در شهر تهران خاطرنشان کرد: با کمک نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و شهرداری تهران دوازده شبکه بزرگ‌سال تکدی گری و دو شبکه تکدی گری زیر پانزده سال شناسایی‌شده و نسبت به دستگیری سر شبکه‌های آنها اقدام شده است.

فرماندار تهران در خصوص درآمد سر شبکه‌های تکدی گری گفت: برخی از سر شبکه‌های تکدی گری در ماه درآمدی بیش از بیست میلیون تومان نیز دارند و بیشتر این درآمد نصیب سر شبکه می‌شود.

فرهادی در رابطه بازمان در نظر گرفته‌شده برای اتمام طرح جمع‌آوری متکدیان در شهر تهران اذعان کرد: طرح جمع‌آوری متکدیان تهرانی تا پایان مهرماه به اتمام خواهد رسید و بعدازآن طرح جمع‌آوری شبه متکدیان را آغاز خواهیم کرد. وی ساماندهی متکدیان بیست نقطه شهر تهران را ازجمله اصلی‌ترین برنامه‌های طرح جمع‌آوری شبه متکدیان دانست و گفت: چهارراه‌های بیست نقطه از شهر تهران شناسایی و متکدیان آنها جمع‌آوری‌شده و پیش‌بینی می‌شود متکدیان این نقاط در سراسر شهر پراکنده شوند.

فرماندار تهران از مردم درخواست کرد به‌هیچ‌وجه به متکدیان کمک نکرده و د صورت شناسایی متکدیان نیازمند، با شماره تلفن‌های 1888 و 137 شهرداری و یا شماره تلفن 110 پلیس تماس گرفته تا نسبت به کمک به متکدیان اقدام شود.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *