شناسایی و معرفی کارآفرینان موفق

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
جمعه - ۲۳ مهر ۱۳۹۵


شناسایی و معرفی کارآفرینان موفق

شناسایی و معرفی کارآفرینان موفق

 

 

الهام امین زاده در نشستی با اعضای هیأت رئیسه دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خطاب به آنان افزود: علاوه بر معرفی استانداردهای کارآفرینهای موفق، قوانین مزاحم کسب‌وکار نیز توسط این دانشکده در حوزه کارآفرینی شناسایی و معرفی شود تا در راستای حقوق شهروندی آموزشهای مناسبی برای دانشجویان رشته کارآفرینی باشد.

وی ادامه داد: در حوزه کارآفرینی اقتصاد مدیریت و حقوق حرف اول را می‌زند و وقتی کارآفرینی شکل می‌گیرد امید به آینده گسترش می‌یابد.

امین زاده ادامه داد: وقتی بر مدیریت، اقتصاد و حقوق تاکید می‌شود کارآفرینی شکل می‌گیرد و کارآفرینی در حد عالی می‌تواند امید به آینده را ایجاد کرده و تقویت کند. وی با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی برای دولت نیز گفت: در همین راستا در سه سال گذشته در معاونت حقوقی ریاست جمهوری، آموزشهای حقوقی برای 20 هزار حقوقدان کشور را ترتیب دادیم تا بخش دولتی را به حقوق بخش خصوصی آگاه کنیم و این آموزشها در 82 موضوع در حوزه حقوقی به 20 هزار حقوقدان کشور انجام شد.

دستیار رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: ارتقاء تعامل و توانمندی حقوقی مسؤولان کشور به حکمرانی مطلوب در سطح کشور منجر خواهد شد. وی در ادامه به اهمیت حذف قوانین مزاحم برای کسب‌وکار و کارآفرینی در کشور اشاره کرد و گفت: قوانین و مقررات بسیاری وجود دارند که مشکلات فراوان برای کارآفرینان ایجاد کردند که دراین راستا برای حذف قوانین مزاحم کسب‌وکار و کارآفرینی اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

امین زاده با اشاره به اهمیت آموزشهای فنی در کنار آموزشهای حقوقی و روانی گفت: باید به کارآفرینان آموزش داده شود تا با برخورد با معضلات اجتماعی عقب‌نشینی نکنند. وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید توان تفکر برای حل مسائل خود را داشته باشند، تصریح کرد: باید از مدارس تفکر کردن و توان حل مسأله را به فرزندان خود آموزش دهیم، کارآفرین نیز توان تفکر را داشته باشد و همچنین قناعت نیز به کارآفرین آموزش داده شود تا منجر به قانون‌شکنی و تضییع حقوق شهروندی نشود. امین زاده بابیان اینکه در برخی از فضاهای کارآفرینی نگاه جمعی وجود ندارد، گفت: نگاه فردگرایانه و منفعت طلبانه در حوزه کارآفرینی فضیلت شهروندی را از بین می‌برد، در رقابتها توجه به منفعت شخصی در حوزه کارآفرینی فضیلت شهروندی را از بین می‌برد که باید برای تقویت آن نگاه جمعی و توجه به منافع ملی در بین کارآفرینان موردتوجه قرار گیرد. دستیار رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه استاندارد اجتماعی برای معرفی شهروند فعال و کارآفرین فعال اقتصادی نداریم، گفت: قرار است با همکاری اساتید علوم اجتماعی، استانداردهای شهروند فعال و کارآفرین را تعریف کنیم. وی بابیان اینکه اگر کارآفرینان امنیت حقوقی نداشته باشد، انگیزه‌شان را از دست می‌دهند افزود: برای جلب اعتماد مردمی و همچنین اعتماد کارآفرینان حذف عوامل انسانی در حوزه گمرک و مالیات باید موردتوجه قرار گیرد تا با انجام کارها به‌صورت سیستمی از فساد جلوگیری شود. امین زاده همچنین به اهمیت توجه به صداقت کاری، در حوزه رقابت و انگیزه برای کارآفرینان اشاره کرد و گفت: کارآفرینان باید صداقت کاری را در امور رقابتی سرلوحه کار خود قرار دهند و همچنین آموزشهای لازم را در موقعیتهای غیرقابل‌پیش‌بینی، دیده باشند تا در مواجهه با مشکلات عقب‌نشینی نکرده و زود شکست نخورند.

منبع؛ وب‌سایت خبرگزاری ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *