شناسایی انواع فقر در کشور

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۵


شناسایی انواع فقر در کشور

شناسایی انواع فقر در کشور

علی ربیعی در همایش رفاه اجتماعی، نگاهی به گذشته و چشمانداز آینده بابیان اینکه شورای عالی رفاه بهعنوان نهاد مقابله با فقر ایجادشده است، افزود: رابطه فقر کشورها و ناامنی جهانی را باید موردتوجه قرارداد، یک فرد و یک گروه میتواند امنیت یک کشور را تهدید کنند.

314468765

وی ادامه داد: آسیب‌پذیری قدرتهای بزرگ و سطح ناامنی در جوامع آنها با یک فرد و گروه اجتماعی گره‌خورده است که حادثه 11 سپتامبر را می‌توان به‌عنوان نمونه ذکر کرد. ربیعی گفت: برای کاهش فقر در کشور چند موضوع را در سه سال اخیر دنبال کردیم که ایجاد تمهیدات ساختاری و نهادی برای شنیدن صدای فقرا اولین راهکار است. در جامعه‌ای که صدای فقرا شنیده نشود فقر روزبه‌روز بیشتر می‌شود. معمولاً در جامعه مجالی برای شنیدن صدای فقرا نیست، تریبونها آماده شنیدن صدای آنها نیستند و رسانه‌ها شیوه انتقال صدای فقرا را به‌درستی نمی‌دانند.

وزیر رفاه افزود: گام دوم برای کاهش فقر را سیاست‌گذاریهای مربوط به فقر است. معتقدم تغییر و دست‌کاری سیاستهای توسعه به مفهوم ارتقای زندگی فقرا موردنیاز است و نیازمند توسعه به‌مثابه ایجاد فرصتهای برابر برای همگان هستیم.

ربیعی، ترویج گفتمان خیر جمعی را یک استراتژی در برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: ایجاد انگاره‌ای بزرگ در جامعه که بر مبنای آن‌همه باید برای محو فقر تلاش کنیم را مدنظر قراردادیم. خیر جمعی را برای جوامع مشابه خود توصیه می‌کنم.

وی گفت: اقدام دیگر ما ایجاد پنجره واحد و پایگاه اطلاعاتی است که بیش از 100 هزار میلیارد تومان در سال برای حوزه رفاهی هزینه می‌کنیم. 72 هزار میلیارد تومان تنها در سازمان تأمین اجتماعی صرف می‌شود. 18 هزار میلیارد تومان در بخش درمان در سازمان تأمین اجتماعی و 12 هزار میلیارد تومان در سازمان بیمه سلامت هزینه می‌شود.

ربیعی ادامه داد: ایجاد پایگاه اطلاعاتی به دنبال کردن برنامه‌های نا همپوشان و غیر موازی کمک می‌کند. اقدام دیگر در سه سال اخیر کنترل شاخصهای اقتصادی نظیر تورم است که در کوتاه‌مدت بر قدرت زندگی مردم تأثیر گذاشته است.

وی از شناسایی انواع فقر خبر داد و افزود: فقر درمان را به‌عنوان مهم‌ترین فقر در نظر گرفتیم. قبلاً اگر کسی به سرطان مبتلا می‌شد به‌راحتی دو دهک سقوط می‌کرد. دولت همه مردم را بیمه کرد و اگر امروز طرح تحول سلامت مشکل دارد، ناشی از عملکرد بیمه‌ها نیست. تمرکز بر فقر آموزش و فقر مسکن را دنبال کردیم و امروز هیچ خانواده دو معلول به بالا دیگر بدون مسکن نیست و ما همچنان مسکن حمایتی را به‌صورت جهت‌دار دنبال می‌کنیم.

ربیعی بابیان اینکه فقر امنیت از آینده را در قالب نظام چندلایه تأمین اجتماعی و بیمه فراگیر دنبال می‌کنیم، گفت: برای کاهش فقر غذایی نیز تلاش می‌کنیم و به 170 هزار کودک هرروز یک وعده‌غذای گرم می‌دهیم. همچنین سال آینده با تخصیص بودجه 11 میلیون نفر را در بعد فقر غذایی پوشش می‌دهیم.

منبع: وب‌سایت خبرگزاری مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *