شفافیت بین‌الملل: برای شکست تروریسم باید فساد را از میان برداشت

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵


شفافیت بین‌الملل: برای شکست تروریسم باید فساد را از میان برداشت

شفافیت بینالملل: برای شکست تروریسم باید فساد را از میان برداشت

 

 

گروه موسوم به شفافیت بینالملل هشدار داد، دولتهای غربی اگر میخواهند گروههای تروریستی مثل داعش و بوکوحرام را شکست دهند باید تلاششان برای مبارزه با فساد را شدت ببخشند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر گروه شفافیت بین‌الملل در انگلیس در یک گزارش اعلام کرد: اقدامات مفسدانه در کشورهایی مثل نیجریه، لیبی و عراق زمینه‌ای مناسب را برای فعالیت افراط‌گرایان فراهم می‌کند. در این گزارش 44 صفحه‌ای با عنوان “چرخش بزرگ” آمده است: فساد قدرتمندترین سلاح در انبار افراط‌گرایان خشونت‌طلب است.

این گزارش هشدار می‌دهد که گروههای افراط‌گر از مقامات فاسد و ارتباطاتشان با مجرمان سازمان‌یافته برای تسهیل توزیع سلاح و تأمین مالی استفاده می‌کنند.

این گروه ناظر گفت: حملات هوایی علیه گروههایی مثل داعش در عراق و سوریه به شکل مشخصی در ایجاد ثبات بلندمدت ناکافی است زیرا این مسأله نیازمند دولتهای پاسخگو است. گروههای رادیکالی مثل داعش زمانی که مردم‌باورشان به صاحبان قدرت را از دست بدهند زمانی که مقامات از فقر انبوه مردم سوءاستفاده کنند، زمانی که پلیس به‌جای تأمین امنیت به دنبال سوءاستفاده و بهره‌برداری است و زمانی که فرصتهای اقتصادی به نفع یک اقلیت تنظیم می‌شود، رونق پیدا می‌کنند.

در ادامه آمده است: داعش به دنبال آن است که خود را یک نیروی جایگزین برای یکپارچگی سیاسی و یک عامل قابل‌اعتماد برای توزیع خدمات عمومی نشان دهد.

شفافیت بین‌الملل خاطرنشان کرد: بیشتر دولتهای غربی صرفاً به دنبال اعمال‌نفوذ بر دیکتاتورهای فاسد یا تعدیل رفتار آنها هستند چون آنها را جایگزینی برای بی‌ثباتی می‌دانند اما درنهایت این دولتهای فاسد هستند که معمار بحرانهای امنیتی آینده می‌شوند. منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *