شرکتهای دولتی مکلف به اختصاص ۳ درصد از سود قابل‌تقسیم سال قبل خود برای امور تحقیقاتی شدند

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۵ دی ۱۳۹۵


شرکتهای دولتی مکلف به اختصاص ۳ درصد از سود قابل‌تقسیم سال قبل خود برای امور تحقیقاتی شدند

شرکتهای دولتی مکلف به اختصاص ۳ درصد از سود قابلتقسیم سال قبل خود برای امور تحقیقاتی شدند

291404578

نمایندگان مردم در خانه ملت، شرکتهای دولتی بهاستثنای صندوقهای بیمه و بازنشستگی را موظف بهمنظور حداقل ۳ درصد از سود قابلتقسیم سال قبل خود برای امور تحقیقاتی و توسعه فناوری کردند. در نشست علنی صبح روز سهشنبه 14 دیماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه ششم توسعه کشور با بند (ب) ماده 80 این لایحه موافقت کردند.

در ماده (ب) آمده است: ماده 56 قانون و الحاق برخی مواد قانون تنظیم بخشی از مواد مالی دولت (2) و تبصره آن مصوب 4/12/1393 در طول اجرای قانون برنامه تنفیذ می‌گردد.

در تبصره (1) آمده است: دولت نسبت به تحول و ارتقای علوم انسانی در دانشگاهها در ابعاد اسلامی سازی، بومی‌سازی، کارآمدی و روزآمدی با ایجاد تغییرات و اصلاحات در امور مربوط به سرفصلها و کتابهای درسی و تربیت استاد و انتخاب دانشجو اهتمام ورزیده و آن را در اولویت قرار دهد.

کلیه شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکتهای وابسته و تابعه به‌استثنای صندوقهای بیمه و بازنشستگی موظف‌اند به‌منظور حمایت از پژوهشهای مسأله محور و تجاری‌سازی پژوهش و نوآوری، در اجرای سیاستهای کلی برنامه معادل حداقل سه درصد (3%) از سود قابل‌تقسیم سال قبل خود را برای مصرف در امور تحقیقاتی و توسعه فناوری در بودجه سالانه زیر نظر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری منظور نمایند. هم‌چنین در تبصره (2) آمده است: آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد سازمان و با همکاری دستگاههای اجرایی ذی‌ربط تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *