شرط راه‌اندازی دوره‌های ارشد در دانشگاه علمی کاربردی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۵


شرط راه‌اندازی دوره‌های ارشد در دانشگاه علمی کاربردی

سرپرست  دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد:

شرط راه‌اندازی دوره‌های ارشد در دانشگاه علمی کاربردی

137796153

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدحسین امید در نشست مدیران روابط عمومی واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه در سالهای گذشته با فراز و نشیبهایی همراه بوده و در حدود ۲۳ سال فعالیت خود مسیر مستقیمی را طی نکرده است.
وی بابیان اینکه هدف از تأسیس این دانشگاه تربیت نیروی متخصص و ماهر برای صنایع و دستگاههای مختلف کشور بود، افزود: در ابتدای فعالیت، این مسیر در دانشگاه طی شد اما در ادامه دانشگاه از مسیر اصلی خود فاصله گرفت.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: بنابراین دانشگاههای نظری و کلاسیک کشور طی سالهای گذشته نیروی موردنیاز کشور و حتی مازاد بر نیاز در حوزه کارشناسی و بالاتر را تربیت‌کرده‌اند، درحالی‌که وظیفه این دانشگاه تربیت نیروی ماهر برای کشور است. امید ادامه داد: در مقطعی که آموزش عالی کشور بنا به برخی ضرورتها به سمت کمی گرایی حرکت کرد این دانشگاه نیز به سمت راه‌اندازی رشته‌های شبه مهارتی رفت و از مأموریت خود که ایجاد رشته‌های شغل محور و مهارت محور بود، دور شد.
وی با تاکید بر اینکه قصد نقد سیاستهای گذشته را ندارم، گفت: در دوره‌ای به دلیل جمعیت زیاد داوطلبان در پشت کنکور ظرفیت زیادی در آموزش عالی برای جذب افراد ایجاد شد به‌گونه‌ای که دانشگاههای دولتی از ۶۰ دانشگاه به ۱۴۰ دانشگاه افزایش یافت و این افزایش ظرفیت به دانشگاههای آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی نیز رسید.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ارائه ۸۰ هزار کد مدرسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: بسیاری از مدرسان فارغ‌التحصیل دوره‌های نظری هستند و شاید ۲۰ درصد آنها قادر به تدریس دوره‌های مهارتی باشند؛ بنابراین باید از خبرگان حوزه‌های مختلف برای تدریس دراین دانشگاه استفاده کرد. امید بابیان اینکه برنامه داریم برای مدرسان این دانشگاه شاخصهای استاندارد تعریف و تدوین کنیم، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای جذب مدرسان خبره در دانشگاه هستیم، بنابراین در حال حاضر سامانه جذب مدرسان دانشگاه بسته است.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که توانستیم دانشگاه را در مقاطع کاردانی و کارشناسی به مأموریت اصلی خود بازگردانیم قادر خواهیم بود دوره‌های کارشناسی ارشد را مجدداً راه‌اندازی کنیم.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه زودتر از سایر دانشگاههای کلاسیک و نظری کشور می‌تواند نسل سومی شود چراکه انعطاف‌پذیری لازم و کافی را دارد و با محیط کار و تولید مأنوس‌تر است. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *