شرط اعزام دانشجو

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۵


شرط اعزام دانشجو

تغییر روند فعالیت مؤسسات اعزام دانشجو به خارج

شرط اعزام دانشجو

قائممقام معاون آموزشی وزارت بهداشت از تغییر روند فعالیت مؤسسات اعزام دانشجو به خارج در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مؤسسات باید برای جذب دانشجوی خارجی به داخل کشور تلاش کنند.

2107503

دکتر حمید اکبری درباره آمار مؤسسات اعزام دانشجو به خارج گفت: کارگروه مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و چند وزارتخانه دیگر تشکیل‌شده است و دبیرخانه این کارگروه در وزارت علوم مستقرشده است. وی افزود: برنامه‌ای که ما برای مؤسسات اعزام دانشجو در نظر گرفته‌ایم این است که وضع فعلی این مؤسسات را تغییر دهیم و اگر قرار است تمدیدی صورت گیرد، موسسه‌ای تمدید شود که یک‌طرفه کار نکند.

قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: در حال حاضر این مؤسسات دانشجوی ایرانی به خارج اعزام می‌کنند، این در حالی است که این روند مربوط به 10 تا 20 سال گذشته است. وی ادامه داد: ما شاهد هستیم که در کنکور بارها اعلام‌شده چند هزار ظرفیت و صندلی خالی مانده، از طرفی نیز کیفیت دانشگاهها ارتقاءیافته و توانمندی دانشگاهها بالا رفته و چند هزار دانشجوی خارجی در دانشگاههای ایرانی تحصیل می‌کنند. اکبری افزود: بنابراین مؤسسات اگر بخواهند ادامه فعالیت بدهند، قطعاً در آینده به شرطی به آنها اجازه فعالیت داده خواهد شد که به ازای هر اعزامی، در مقابل دانشجویان خارجی را نیز به داخل کشور بیاورند. درواقع این مؤسسات نیز باید خود را آماده کنند که دیگر با روند فعلی نمی‌توانند فعالیت کنند. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *