شرایط پرداخت تسهیلات رفاهی به دانشجویان استعداد درخشان

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۱ مهر ۱۳۹۵


شرایط پرداخت تسهیلات رفاهی به دانشجویان استعداد درخشان

از سوی صندوق رفاه اعلام شد

شرایط پرداخت تسهیلات رفاهی به دانشجویان استعداد درخشان

148609793

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، دستورالعمل اعطاء و بازپرداخت تسهیلات رفاهی به دانشجویان استعداد درخشان را اعلام کرد.
بر اساس اعلام این صندوق، دانشجویان باید برای دریافت وام باید تمام‌وقت بوده و حداقل یک نیمسال تحصیلی از سنوات دانشجویان گذشته باشد، داشتن حداقل معدل ۱۷ برای دانشجویان مقطع کارشناسی و ۱۸ برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمان ارائه درخواست ضروری است.
شرایط اختصاصی
دانشجویان مشمول دریافت تسهیلات استعداد درخشان باید حایز یکی از شرایط زیر باشند:
این تسهیلات به نفرات اول تا پنجاه گروههای ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین نفرات تا پنجاه گروههای هنر و زبان آزمون سراسری با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور تعلق می‌گیرد.
همچنین، نفرات اول تا سوم تمام رشته‌های تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، برگزیدگان المپیادهای علمی دانش‌آموزی، یا دانشجویی با تأیید وزارت آموزش‌وپرورش و یا سازمان سنجش آموزش کشور و دارندگان مدال طلا، نقره، یا برنز جهانی و کشوری المپیادهای دانش‌آموزی با تأیید وزارت آموزش‌وپرورش می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
رتبه‌های اول تا سوم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور، برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی با تأیید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و دانشجوی نمونه مطابق مفاد ماده یک آیین‌نامه انتخاب دانشجوی نمونه مصوب ۶ آبان ۸۳ وزیر علوم و طبق ماده ۵ آیین‌نامه مشمول دریافت تسهیلات استعداد درخشان می‌شود.
مبلغ، نوع و نحوه پرداخت تسهیلات رفاهی
بر اساس این گزارش، وام تحصیلی دانشجویان ممتاز و برتر حداکثر تا دو برابر سقف مجاز به تشخیص رئیس صندوق به دانشجویان واجد شرایط تمام مقاطع تحصیلی تعلق می‌گیرد.
وام ضروری
وام ضروری برای تمام مقاطع تا دو برابر سقف مجاز پرداخت می‌شود. موارد پرداخت وام ضروری همانند موارد مطرح‌شده در ماده ۱ بخش ج دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه نحوه استفاده از وامهای صندوق رفاه دانشجویی و تبصره یک ماده فوق است.
وام ازدواج
همچنین وام ازدواج برای دانشجویانی که در حین تحصیل ازدواج کنند، در حداکثر سقف، بدون امتیازبندی پرداخت می‌شود.
وام ودیعه مسکن متأهلین
وام ودیعه مسکن به دانشجویان متأهل تمام مقاطع تحصیلی که مسکن اجاره کرده‌اند، بر اساس حداکثر سقف تعیین‌شده پرداخت می‌شود. وجه مبلغ پرداختی بیش از مبلغ پیش‌پرداخت مندرج در اجاره‌نامه نخواهد بود.
تأییدیه مربوط به ممتاز یا نمونه بودن دانشجو
بنابراین گزارش لازم است، دانشجویان ممتاز و نمونه، مدارک و اطلاعات خود را جدا از مدارک سایر دانشجویان به صندوق ارسال کنند.
بازپرداخت تسهیلات
مدت بازپرداخت تسهیلات دریافتی دانشجویان ممتاز و نمونه ۲ برابر مدت تصویب‌شده در آیین‌نامه بازپرداخت بدهی دانشجویان است. تبصره: مفاد بند ج ماده ۲ برای معدل کل دانش‌آموخته (در زمان فراغت از تحصیل) جهت استفاده از مدت بازپرداخت الزامی است.
همچنین تاریخ شروع بازپرداخت بدهی دانش‌آموختگانی که خدمت نظام‌وظیفه خود را قبل از شروع به تحصیل انجام داده و یا به‌نوعی از انجام خدمت وظیفه معاف شده‌اند و یا می‌شوند، یک سال پس از فراغت از تحصیل و دانش‌آموختگانی که مشمول انجام خدمت نظام‌وظیفه می‌شوند، یک سال به‌اضافه مدت‌زمان خدمت نظام‌وظیفه است.
در صورت تأمین اعتبار بخشودگی از محل اعتبارت ردیف اعتباری حفظ و پرورش استعدادهای درخشان، دانشجویان نمونه کشور و دانشجویان ممتاز، از پرداخت ۳۰ درصد کل بدهی (به‌جز ودیعه مسکن و جریمه عدم تخلیه به‌موقع خوابگاه) معاف می‌شوند.
این دستورالعمل در ۶ ماده و ۳ تبصره در تاریخ ۱۸ خرداد ۹۵ توسط هیأت امناء صندوق رفاه دانشجویان به تصویب رسیده و از تاریخ تصویب تمام دستورالعملهای قبل کان لم یکن تلقی می‌شود منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *