شرایط عضویت نمایندگان در کمیسیونهای تخصصی مجلس مشخص شد

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۵


شرایط عضویت نمایندگان در کمیسیونهای تخصصی مجلس مشخص شد

با رأی موافق نمایندگان؛

شرایط عضویت نمایندگان در کمیسیونهای تخصصی مجلس مشخص شد

 جلسه مجلس

 نمایندگان در نشست علنی روز (سهشنبه 16 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آییننامه داخلی مجلس با تبصره 3 ماده 41 این قانون با 185 رأی موافق، 28 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 253 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در تبصره 3 ماده 41 آمده است:امتیازبندی و تعیین اعضای هر کمیسیون به ترتیب از کمیسیونهایی که بیشترین متقاضی دارد،انجام می‌شود و پس از تکمیل اعضای کمیسیونهای مذکور نمایندگان بازمانده از اولویت اول انتخابی خود با متقاضیان اولویت اول کمیسیون بعدی امتیازبندی و تعیین کمیسیون می‌شوند.

گفتنی است؛در جریان بررسی ماده 41 قانون دکتر لاریجانی خطاب به رئیس کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: ابهاماتی در این رابطه وجود دارد و ممکن است افراد در کمیسیون اول و دوم که پیشنهاد داده‌اند انتخاب نشوند؛بنابراین پیشنهاد می‌شود یک تبصره الحاقی برای رفع ابهام به این ماده اضافه شود.بر اساس این گزارش،نمایندگان تبصره 4 الحاقی به ماده 41 طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس را با 191 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 250 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند. گفتنی است؛در تبصره 4 الحاقی ماده 41 آمده است نمایندگانی که در هیچ‌یک از اولویتهای خود، انتخاب‌نشده‌اند موظف‌اند که از دیگر کمیسیونهای تکمیل‌شده دو اولویت را تعیین کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این تبصره گفت: عضویت نمایندگان بر اساس اولویت‌بندی ملاک خوب و یک کار منطقی است.

منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *