شرایط استفاده ایثارگران از تسهیلات ارزان‌قیمت مسکن مشخص شد

دسته: آخرین مطالب , تازه های قوانین
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵


شرایط استفاده ایثارگران از تسهیلات ارزان‌قیمت مسکن مشخص شد

شرایط استفاده ایثارگران از تسهیلات ارزانقیمت مسکن مشخص شد

 

 

نمایندگان مردم در خانه ملت، دولت را مکلف به تأمین تسهیلات لازم برای مسکن ۱۰۰ هزار نفر از ایثارگران کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز شنبه، 14 اسفندماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 96 با بند الحاقی تبصره 18 ماده‌واحده این لایحه با 112 رأی موافق، 31 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این بند الحاقی به تبصره 18 لایحه بودجه آمده است:

در راستای اجرای ماده 65 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف به تأمین تسهیلات لازم برای مسکن 100 هزار نفر از ایثارگران و یارانه و تسهیلات منابع موجود در این قانون شد.

تبصره یک- ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان‌قیمت استفاده کرده‌اند و تا پایان سال 1394 آن را تسویه نموده‌اند می‌توانند به شرط ساخت مسکن جدید از تسهیلات ارزان‌قیمت ایثارگری در قانون بودجه سال 96 بهره‌مند شوند.

تبصره 2- بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند تعداد 5 هزار فقره وام مسکن از محل سهمیه سال 1396 را مجدداً برای ایثارگرانی که در سنوات قبل از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند با اولویت برای ایثارگران فاقد مسکن تخصیص داده، بدون رعایت سایر ضوابط برای ساخت مسکن این تسهیلات اختصاص می‌یابد. گفتنی است؛ جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس بند الحاقی مذکور را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد که نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند. وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *