شرایط صدور مجوز خروج دانشجویان مشمول برای سفر به عراق

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۶ دی ۱۳۹۵


شرایط صدور مجوز خروج دانشجویان مشمول برای سفر به عراق

شرایط صدور مجوز خروج دانشجویان مشمول برای سفر به عراق

113111487

ستاد عمره و عتبات دانشجویی در مورد مجوز خروج از کشور دانشجویان برای سفر به کشور عراق توضیحاتی ارایه کرد.

با توجه به این‌که تعداد زیادی از زایران دانشجو خدمت مقدس سربازی را انجام نداده‌اند و از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، حتماً می‌بایست برای سفر به کشور عراق، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

صدور مجوز خروج از کشور توسط سازمان نظام‌وظیفه عمومی ناجا انجام می‌پذیرد. برای صدور این مجوز کافیست دانشجویان مشمول موارد خواسته‌شده در دفترچه راهنما را آماده و تحویل دفاتر ستاد در استانهای سراسر کشور دهند. دانشجویان مشمولی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، باید به موارد زیر توجه کنند:

با توجه به این‌که دریافت مجوز خروج از کشور و صدور گذرنامه و سیر مراحل اداری آن حداقل یک ماه به طول می‌انجامد و برای سفر حتماً باید این مراحل طی شود، زایرانی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند نسبت به زایرینی که گذرنامه دارند زودتر اقدام کنند.

تمام دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند و تاریخ اعزام آنها تا پایان اسفندماه است، باید تا 20 دی‌ماه و برای کاروانهای فروردین به بعد تا اول بهمن‌ماه فرم تعهدنامه محضری خود را به دفاتر ستاد در سراسر کشور تحویل دهند.

نیازی به تنظیم سند در دفترخانه‌ها نیست چون هزینه آن بالاتر و لازم است زایرین مشمول بعد از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، تقاضای انجام گواهی امضا کنند.

زایرینی که می‌خواهند مراحل ثبت مجوز خروج خود را پیگیری کنند، می‌توانند از طریق کد سخا (از پلیس +10 بگیرید) و کد ملی در سامانه evazifeh.epolice.ir اقدام کنند.

بعضی از دانشجویان مشمول از قبل دارای گذرنامه هستند که دارای 5 سال اعتبار است، اما برای خروج از کشور باید نسبت به تحویل فرم تعهدنامه محضری اقدام کنند تا مجوز خروج از کشور آنها صادر و در سیستم ثبت شود.

درصورتی‌که این دسته از دانشجویان این کار را انجام ندهند از خروج از کشور آنها در مرزهای کشور جلوگیری خواهد شد. فرق این دسته از زایرین با دیگران آن است که نیازی به صدور گذرنامه ندارند و فقط باید مجوز خروج از کشور بگیرند. با توجه به این‌که کاروانهای عتبات دارای ویزای گروهی است، دانشجویانی که مجوز خروج از کشور نگرفته باشند بعد از خروج کاروان از مرز، امکان ملحق شدن به گروه را ندارند و علاوه بر پرداخت خسارت باید در زمان دیگری و با کاروانی دیگر اعزام شوند. دانشجویان مشمول که دارای گذرنامه هستند، بعد از صدور مجوز باید به اداره گذرنامه در استان خود مراجعه کنند تا از ثبت مجوز خروج از کشور در سیستم اطمینان حاصل کنند.

دانشجویان مشمول برای گرفتن تعهدنامه محضری که فرمهای آن در دفترچه راهنما در سایت لبیک موجود است کافیست با تحویل فرمهای مذکور به یکی از دفاتر اسناد رسمی و با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یک ضامن نسبت به این امر اقدام کنند.

زایرین مشمول که دارای گذرنامه نیستند، بعد از صدور مجوز خروج از کشور خود می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +10 در سراسر کشور نسبت به تحویل مدارک جهت اخذ گذرنامه اقدام کنند.

صدور یا عدم صدور مجوز خروج از کشور از طریق سامانه عتبات به آگاهی زایرین خواهد رسید. مدارک لازم برای دریافت گذرنامه در سایت epolice.ir موجود است.

دانشجویانی که در ارگانهای نظامی مشغول به خدمت هستند یا بورسیه مراکز خاص هستند و طرح خدمت خود را می‌گذرانند می‌بایست برای خروج از حفاظت اطلاعات یگان خدمتی خود مجوز خروج دریافت کرده و در ادارات گذرنامه ثبت کرده باشند.

دانشجویانی که با معافیت تحصیلی قبلاً گذرنامه دریافت کرده‌اند و بعد از دریافت گذرنامه کارت پایان خدمت گرفته‌اند می‌بایست حتماً با مراجعه به اداره گذرنامه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت خود را در سیستم گذرنامه ثبت کنند. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *