شرایط اسفناک پناهندگان ایرانی در بندر کاله فرانسه

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۵


شرایط اسفناک پناهندگان ایرانی در بندر کاله فرانسه

شرایط اسفناک پناهندگان ایرانی در بندر کاله فرانسه

 285545383

از بندر کاله در شمال فرانسه میتوان به عنوان یکی از نزدیکترین بنادری که اروپا را به انگلیس وصل میکند نام برد.

این بندر یکی از شلوغ‌ترین بنادر کانال مانش (قسمتی از اقیانوس اطلس که این اقیانوس را به دریای شمال پیوند می‌دهد و در شمال فرانسه و جنوب انگلیس قرار می‌گیرد) است به‌طوری‌که هر هفته هزاران کامیون سنگین از این مرز رد می‌شود. مرز فرانسه و انگلیس تا قبل از سال 2003 و امضای پیمان توکه در آن‌سوی آب یعنی در خاک انگلیس بود. ولی حالا مرز را در این‌طرف آب و در خاک فرانسه کشیده‌اند، تا بتوانند راحت‌تر از مهاجرت غیرقانونی جلوگیری کنند. در بندر کاله شرایط زندگی مهاجران اسفبار است، مهاجران در کاله بعدازظهرها برای گرفتن یک وعده غذای مجانی در میدانی صف می‌کشند. ذکر این نکته هم قابل‌توجه است که این غذا، کمک دولت فرانسه نیست و این سازمانهای خیریه هستند که پا پیش گذاشته‌اند و این اندک غذا را برای مهاجران فراهم می‌کنند.

حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره سرنوشت نامعلوم برخی از پناهندگان ایرانی در “مرز کاله”، اظهار کرد: ما در کمیسیون امنیت ملی مجلس بارها موضوع وضعیت پناهندگان ایرانی در سرتاسر جهان از جمله مرز کاله را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

وی افزود: متأسفانه جمعی از پناهندگان ایرانی در اردوگاهها شرایط بسیار سختی دارند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه این تعداد از ایرانیان که شرایط نامساعدی را در اردوگاهها دارند نه به کشورشان عودت داده می‌شوند نه به آنها مجوزی داده می‌شود که در آن کشور اقامت داشته باشند. نقوی حسینی تأکید کرد: این دسته از پناهندگان ازجمله پناهندگان ایرانی در مرز کاله در اردوگاههای رسمی به سر نمی‌برند در شرایط بسیار ناهنجاری قرار دارند و از لحاظ حقوق پناهندگی حقی برای آنها وجود نداد. وی با بیان اینکه شرایط پناهندگان کاله برزخی است، تصریح کرد: از وزارت امور خارجه و شخص وزیر درخواست کرده‌ایم که این موارد را پیگیری و گزارش مربوط به آن را کمیسیون امنیت ملی مجلس ابلاغ کند.

منبع:میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *