شادیهای پنهان،مهاجرت معکوس


دسته: تاریخ
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵


شادیهای پنهان،مهاجرت معکوس


شادیهای پنهان،مهاجرت معکوس

شهرام شهیدی در روزنامه شهروند نوشت:
امروز شنیدم اعلام کرده‌اند ایران در جدیدترین رتبه‌بندی کشورهای شاد ( رتبه‌بندی ‌سال ٢٠١۶) از میان ١۴٠ کشور رتبه ٨۴ را به خود اختصاص داده که همین رتبه باعث می‌شود ما خیلی خوشحال بشویم که همین‌جا متوقف‌شده‌ایم و رتبه‌مان گوش شیطان کر افزایش نداشته و منشوری نشده.
جوری که نشود اعلامش کرد، اما سؤال بنیادین امروز این است. چطور می‌شود شادی را در جامعه افزایش داد؟ باهم برخی راهکارهای نوین شاد کردن مردم در یک دقیقه را بررسی می‌کنیم:
– اصولاً باید از هر وسیله و امکانی برای شاد کردن مردم استفاده کرد. مثلاً استفاده از المپیک یکی از این روشهاست. شما یکدست لباس زاغارت برای پوشش ورزشکاران در رژه المپیک سفارش می‌دهید که خودش به‌خودی‌خود باعث نشاط جمعی و افزایش لبخند و تبسم در کشور و افزایش سرانه تولید جوک می‌شود. بعد که سروصداها درآمد و اعتراضها بالا گرفت، بدانید شما به مرگ گرفته‌اید تا به تب راضی شوند.
می‌دهید لباسها را عوض می‌کنند و این بار همه از شوق حذف لباس قبلی سرشار از شور و شوق و شادمانی بی‌سبب می‌شوند. جوری که در انتخاب بین بد و… هیس!
– اپلیکیشنها نیز یکی از مظاهر شاد کردن ملتها هستند. مثلاً تازگی اعلام کردند اپلیکیشن نقشه گوگل در آینده می‌تواند تعداد جای پارک را در مناطق دلخواه نشان دهد. ببینید شما مثلاً می‌خواهید بروید سینما. وصل می‌شوید به اینترنت و با‌ هزار بدبختی به خاطر سرعت افسانه‌ای اینترنت در کشور از طریق نقشه گوگل یک جای پارک مناسب پیدا می‌کنید و بعد از ١٠دقیقه شادی کردن جهت بالا رفتن رتبه شادمانی در رتبه‌بندی جهانی سوار خودروی‌تان می‌شوید و راه می‌افتید. دوساعت‌ونیم طول می‌کشد تا فاصله دو کیلومتری خانه تا سینما را طی کنید و بعد می‌بینید که یک خودرو درجای پارک جست‌وجو شده‌تان پارک کرده و سه خودرو هم در نوبت ایستاده‌اند.
وقتی به گوگل هم اعتراض کنی، خواهد گفت مرد حسابی با اون سرعت اینترنت جای پارک مال ١٠ صبح بود. تو ساعت ۵ بعدازظهر تازه تونستی کانکت بشی و هفت ونیم رسیدی اینجا. من مقصرم؟ گوگل تا این را بگوید همه خیابان به شما می‌خندند که در این سرزمین خودتان را منتر تکنولوژی کرده‌اید و همین باعث شادی عمومی می‌شود.
– یک نوع روش مدرن هم برای شاد شدن پیداشده. شادی از اتفاقی که نیفتاده. مثلاً اعلام کرده‌اند چین پشه تولید می‌کند. شما چرا این‌قدر شاد و خوشحالی؟ آفرین. تا وقتی چین موفق به صادرات پشه به کشور ما نشده، شما می‌توانید از عدم افزایش این محصول جدید به شادمانی بپردازید.
– در همین رابطه فهمیدم یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که مصرف منظم میوه و سبزیها شادی و رضایت‌مندی را در پی دارد و رضایت‌مندی با افزایش مصرف این اقلام بیشتر می‌شود. یعنی جوری این تحقیق مطرح شد که فکر می‌کنم اگر خواستید رضایت کسی را جلب کنید، بهتر است هی سبزی به خوردش بدهید. من یک گیاهخوار حرفه‌ای را هم کشف کرده‌ام که در زیر او را معرفی می‌کنم.
– ابر گیاهخوار افسانه‌ای که بالا به او اشاره کردم، کسی نیست جز «مارین ون هولک»، بازیگر و کارگردان تئاتر هلندی که اخیراً به ایران مهاجرت کرده و می‌خواهد اینجا زندگی کند. احتمالاً از سبزی خوره‌ای حسابی است که خوش‌بینی‌اش افراطی شده و باروبندیلش را بسته از هلند آمده ایران زندگی کند. امید به زندگی یعنی این. اصلاً ایشان آمده نقیض حرف صادق زیباکلام ما را اثبات کند که می‌گفت چه کسی را تا حالا دیده‌اید که از آن‌طرف مهاجرت کند به کشور ما. بفرما. طبق تحقیقات گویا کسی علف بزند به بدن می‌تواند مهاجرت معکوس کند.
منبع:سایت تحلیلی خبری عصر ایران

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *