شاخص سلامت فعالیت سیاسی دانشجویان دیدگاههای رهبری است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۶ آذر ۱۳۹۵


شاخص سلامت فعالیت سیاسی دانشجویان دیدگاههای رهبری است

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعت نفت:

شاخص سلامت فعالیت سیاسی دانشجویان دیدگاههای رهبری است

????? ?????? ? ????????

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت با اشاره به نیاز دانشجویان به میزان و شاخص در فعالیتهای سیاسی، گفت: در نظام اسلامی بهترین شاخص فرمایشات رهبر انقلاب است و اگر جوانان به سیاستهای کلانی که رهبری تعیین کرده‌اند، توجه کنند از سلامت کار بیشتری در فعالیت سیاسی بهره‌مند خواهند بود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر علوی کیا، اظهار کرد: دانشجو به علت سن و سال خود از یک حریت، آزادی و استقلال در رأی و نظر برخوردار است که نکته مثبتی است، اما باید توجه داشته باشیم که برخی سیاسیون یا بهتر بگویم برخی سیاست‌بازان از بی‌تجربگی این جوانان در پیچ‌وخمهای سیاسی و حریت و استقلالی که در تفکر آنها وجود دارد، استفاده می‌کنند و جوان را ناخواسته وارد برخی بازیهای سیاسی می‌کنند.

وی افزود: قطعاً تمام کسانی که در جامعه تأثیرگذار هستند به‌ویژه اهل علم، اساتید دانشگاه و دانشجویانی که آینده کشور به نحو قابل‌توجهی در اختیار آنها خواهد بود، باید به موضوع سیاست توجه خاصی داشته باشند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت بابیان اینکه سیاست به معنای اداره و مدیریت صحیح جامعه قطعاً باید موردتوجه نخبگان قرار گیرد، تصریح کرد: نخبگان علمی در مدیریت امور جامعه نقش مهمی دارند و اگر مسائل اجتماعی و مسائل روز جامعه خود و حتی دنیا را ندانند، امکان دارد در ایفای این نقش و در تأثیرگذاری در جامعه دچار مشکل شوند. توجه به سیاست و مسائلی که در جریان است و گاهی از دیدگان افراد عادی پنهان می‌ماند، برای اهل علم و دانشگاهیان و دانشجویان بسیار بااهمیت است.

علوی کیا تأکید کرد: گاهی سیاست در معنای وارونه یعنی باهدف رسیدن به قدرت به هر شیوه‌ای حتی با کلاه‌برداری، با حق جلوه دادن باطل و باطل جلوه دادن حق دنبال می‌شود؛ متأسفانه در جامعه جهانی این مسأله مطرح است و در جامعه ما نیز این تعریف و این نگاه به سیاست وجود دارد. زمانی که سیاست منطقی، صحیح و درست را در کنار سیاست غلط، ناصحیح و مخرب قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم که بصیرت به این معنا که برای حق‌طلبی صدا، انرژی و توان ما در اختیار باطل قرار نگیرد، از اهمیت بالایی برخوردار است. وی خاطرنشان کرد: انسان در مسائل سیاسی با توجه به آنکه برخی جریانات باسلیقه، منطق و تمایلات او همخوانی بیشتری دارند یا بعضی جریانات سیاسی دیگر را که بامعنای واقعی سیاست فاصله‌دارند، انتخاب می‌کند؛ اما برای آنکه فرد دچار مشکل نشده و از صراط مستقیم خارج نشود به میزان و شاخص نیاز دارد که شاخص در نظام جمهوری اسلامی، جدا نشدن از حق ولایت‌فقیه است. اگر بتوانیم جوانان را تشویق کنیم که به تفکرات، نگاهها، راهبردها و سیاستهای کلانی که رهبری تبیین می‌کنند، توجه کنند از سلامت کار بیشتری در فعالیت سیاسی بهره‌مند خواهند بود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت افزود: برخی جریانات سیاسی متأسفانه تعریف غلط سیاست را دنبال و از میان دانشجویان یارگیری و سربازگیری کرده و از احساسات آنها استفاده می‌کنند تا به قدرتی که به دنبال آن هستند، دست پیدا کنند. اگر با تحلیل صحیح موضوعات را دنبال نکنیم گاهی به نام دین، آزادی و عناوین مثبت و مقدس برای کسانی که به دنبال مطامع دنیایی خود هستند، تبدیل به پیاده‌نظام می‌شویم.

علوی کیا بابیان اینکه گاهی حتی تحلیل کسانی که فرمایشات رهبری را بیان می‌کنند نیز مناسب نیست، تأکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری روشن، مبین و روشنگر است. اگر جوان دانشجو دل درگرو ایران اسلامی دارد و می‌خواهد مسیر درستی را پیدا کند، حتی اگر فرمایشات رهبری را که به مناسبتهای مختلف ایراد کرده‌اند، گوش کند پس از مدتی کم‌کم تفکر و نگاه خاص ایشان را به ‌دست خواهد آورد و در مواقع مختلف می‌تواند از آن نگاه به‌عنوان یک شاخص استفاده کند تا هرگاه حق و باطل با یکدیگر ترکیب می‌شوند و تشخیص حق مشکل است، از این دیدگاهها به‌عنوان شاخص تشخیص حق استفاده کند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *