سی ان ان: سفیر کره شمالی در سازمان ملل از احتمال جنگ هسته‌ای خبر داد

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶


سی ان ان: سفیر کره شمالی در سازمان ملل از احتمال جنگ هسته‌ای خبر داد

سی ان ان: سفیر کره شمالی در سازمان ملل از احتمال جنگ هسته‌ای خبر داد

شبکه خبری سی ان ان روز سه‌شنبه 29/1/1396 گزارش داد:
‘کیم این ریونگ “(Kim In Ryong)” معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل روز گذشته (دوشنبه) و در پاسخ به مواضع خصمانه آمریکا در قبال کشورش در یک کنفرانس خبری درباره احتمال وقوع یک جنگ هسته‌ای هشدار داد.
بنابراین گزارش، معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل در این نشست خبری افزود: وضعیت خطرناکی به وجود آمده که جنگ هسته‌ای ممکن است هرلحظه در شبه‌جزیره کره رخ دهد و این امر می‌تواند تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی باشد.
سی ان ان گزارش داد: هشدار سفیر کره شمالی در سازمان ملل در پی اظهارت تند مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا طی دیدارش از سئول بیان شد.
این شبکه خبری در ادامه افزود: آتش جنگ لفظی از سئول به نیویورک کشیده شده و سفیر کره شمالی در سازمان ملل آرایش نظامی نیروی دریایی آمریکا در آبهای شبه‌جزیره کره و هم‌چنین حمله موشکی آمریکا به سوریه را محکوم کرد.
بنابراین گزارش، مایک پنس در دیدار خود از منطقه غیرنظامی حائل بین دو کره به پیونگ‌یانگ هشدار داد و گفت که ‘صبر راهبردی’ آمریکا پایان‌یافته است.
به گزارش ایرنا ازپکن، مایک پنس در دیدار منطقه‌ای خاور دور خود، دوشنبه گذشته برابر با 28 فروردین‌ماه در سئول گفت که آمریکا همیشه در کنار متحدان خود به‌ویژه کره جنوبی ایستاده است و پیونگ نباید در سیاستهای خود دچار اشتباهات راهبردی شود.
وی بار دیگر جمله «پایان صبر راهبردی کشورش در مقابله با کره شمالی» را بر زبان آورد و گفت که این سیاست دیگر کارساز نیست و شکست‌خورده است.
مایک پنس کره شمالی را متهم کرد که با سوءاستفاده از صبر راهبردی آمریکا این کشور را اغفال کرده و در راستای توسعه تسلیحات هسته‌ای گام برداشته است.
معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار خود از کره جنوبی هم‌چنین بعد از اظهارات تند علیه پیونگ‌یانگ، به چین هم در ارتباط با مسأله هسته‌ای کره شمالی هشدار داد.
معاون ترامپ ضمن هشدار به کره شمالی و این‌که به شدت با این کشور برخورد خواهد شد، چین را نیز خطاب قرار داد و به این کشور گفت که بهتر است بجای مخالفتهایش با سامانه موشکی آمریکا به دنبال برطرف کردن تهدیدهای کره شمالی باشد.
در واکنش به هشدارهای مایک پنس به کره شمالی و چین یک سناتور دمکرات عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، با انتقاد ‏از سخنان جنگ‌طلبانه ترامپ علیه پیونگ‌یانگ، خواستار گفت‌وگو و روابط دیپلماتیک با کره شمالی ‏شد.‏
ناتور “اد مارکی” نماینده دمکرات ماساچوست در گفت‌وگو با تلویزیون ‏سی ان ان آمریکا گفت: سخنان و مواضع دولت ترامپ در حال سوق دادن ایالات‌متحده به ‏سمت گزینه نظامی در کره شمالی است.‏ منبع: ایرنا- ترجمه: بهروز وفاداری- انتشار: محمدحسن دو ستارگان

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *