سپاه در برابر واگذاری انقلاب به نامحرمان و نااهلان سکوت نمی‌کند

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۹ شهریور ۱۳۹۵


سپاه در برابر واگذاری انقلاب به نامحرمان و نااهلان سکوت نمی‌کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

سپاه در برابر واگذاری انقلاب به نامحرمان و نااهلان سکوت نمی‌کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع فرماندهان سپاه گفت: سپاه در برابر واگذاری انقلاب به نامحرمان و نااهلان سکوت نمی‌کند، سپاه دچار سکون و سکوت نخواهد شد و این آسیب نباید به این سازمان وارد شود.
سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بیست و دومین نشست فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران، گفت: دشمن تلاش دارد مسئولان با کنار گذاشتن انقلابی گری و برای پیوستن به جرگه تعاملات جهانی پدیده نفوذ را کامل کند. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی زیستن گفت: جهاد کبیر امری الهی است و به معنای استحکام قدرت نظام اسلامی و انقلابی ماندن است. باقری افزود: انقلابی بودن از نگاه مقام معظم رهبری یعنی به مبانی و ارزشهای انقلابی پایبند باشیم، استقامت داشته باشیم و جاخالی نکنیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در معاملات بین‌المللی باید توجه بسیار شود تا استقلال ما زیر سؤال نرود و در این زمینه در مسئله FATF این سؤال مطرح است که پذیرش این معاهده استقلال ما را در برمی‌گیرد یا خیر؟. وی چند اقدام را برای رسیدن به جهاد کبیر ضروری دانست و گفت: نخستین کار دشمن‌شناسی است و در این راه نباید تردید داشته باشیم و اختلاف‌نظر به خود راه دهیم دشمن ما استکبار جهانی به رهبری آمریکا، انگلیس خبیث و اذناب آنها به رهبری عربستان است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: دشمن ممکن است در میز مذاکره دست دوستی به سوی ما دراز کند اما دشمنی دشمنان ادامه پیدا خواهد کرد. در این راه و برای مقابله با دشمنان اشراف اطلاعاتی، پیگیری اقدامات و سیاستهای دشمنان ضروری است.
باقری اقدام ضروری دیگر در راستای جهاد کبیر را پایبندی به اهداف انقلاب دانست و بیان داشت: سپاه در برابر واگذاری انقلاب به نامحرمان و نااهلان سکوت نمی‌کند، سپاه دچار سکون و سکوت نخواهد شد و این آسیب نباید به این سازمان وارد شود. رئیس ستاد کل نیروهای ادامه داد: سپاه به دشمن اعتماد نمی‌کند و تجربه برجام نشان داد که حتی در یک مورد خاص هم که با دشمن مذاکره کردیم آمریکاییها حقوق ما را محترم ندانستند و نشان دادند که قابل اعتماد نیستند.
پیشتازی سپاه در تبیین مفهوم جهاد کبیر
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران هم در این نشست به تبیین و تشریح جهاد کبیر پرداخت و با بیان اینکه از منظر مقام معظم رهبری ایستادگی و مقاومت و عدم تبعیت از دشمن مفهوم جهاد کبیر به شمار می‌رود، اظهار داشت: معظم‌له عدم تبعیت از دشمن در میدانهای مختلف سیاست، اقتصاد، فرهنگ و… را معنای جهاد کبیر عنوان می‌کند. وی با اشاره به چرایی طرح موضوع جهاد کبیر از سوی رهبر معظم انقلاب در این مقطع زمانی تصریح کرد: کامل، یکپارچه و جامع شدن فشارها و توطئه‌های دشمنان در ابعاد و حوزه‌های مختلف، نزدیک‌تر شدن دشمن به ما بیش از هر زمان دیگر و امکان ایجاد تزلزل در عزم و اراده و ایستادگی برابر دشمن از جمله مواردی است که موجب طرح موضوع جهاد کبیر پس از پرداختن به موضوع نفوذ توسط معظم له‌شده است.جعفری علت طرح موضوع جهاد کبیر در جمع پاسداران را مطالبه فرماندهی معظم کل قوا از سپاه نسبت به تبیین دقیق و به روز شده این مهم عنوان و تصریح کرد: در شرایطی که خطر اثرگذاری توطئه‌های چندین ساله دشمن برابر انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود آحاد پاسداران رسالت تبیین جهاد کبیر را برعهده دارند. وی افزود: در تبیین موضوع جهاد کبیر و شناختن و شناساندن ابعاد این مهم تمامی پاسداران رسالت و وظیفه خطیری بر دوش دارند.
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه هم در بیست و دومین نشست فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران، با تاکید بر اینکه انقلاب و نظام ما در موقعیتی سرنوشت‌ساز و فرازی عظیم قرار گرفته است، گفت: امروز نیازمند حرکتهای جدی‌تر، سخت‌تر با اراده مصمم‌تر، با طراوت و شوری متفاوت از گذشته هستیم. سلامی با بیان اینکه هندسه قدرت در جهان دستخوش تغییر شده و اسلام امروز ضلع مهمی از دین هندسه است، گفت: امروز منطق استکبار بر اراده جهان با شکست مواجه شده و اسلام با پیامهای حیات‌بخش عدالت و آزادی درصدد بیداری انسانها است که انقلاب اسلامی ایران پرچمدار این حرکت متعالی است. وی افزود: دشمن درصدد تجزیه جهان اسلام با تفرقه‌های خونین است تا به نوسازی مجدد سیاسی بپردازد و همچنان با برنامه و استراتژی این هدف را دنبال می‌کند که دامنه‌های تاثیر این نبرد را می‌توان در سراسر میدانها نفوذ انقلاب اسلامی مشاهده کرد. سلامی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه دشمنان ما راهبرد نفوذ را در درون کشور دنبال می‌کنند، گفت: تغییر دستگاه محاسباتی و میدان عقلانیت ـ از عقلانیت معنوی و انقلابی به عقلانیت محاسباتی و مادی ـ استراتژی اصلی دشمن از نفوذ در داخل کشور است. وی با بیان اینکه دشمن درصدد ایجاد تغییر در سبک زندگی ماست، اظهار داشت: در هر عرصه‌ای با مدل تفکر انقلابی و جهادی و روحیه مقاومت وارد عرصه شده‌ایم به پیشرفت و دستاوردهای گران‌سنگی دست‌یافته‌ایم اما هرکجا مطابق با هنجارهای رایج دنیا عمل کردیم توفیقی نداشته‌ایم. ، سلامی با تاکید بر اینکه ایفای نقش در عرصه جهاد کبیر نیازمند برخورداری از ظرفیتهای متناسب با ابعاد آن است، گفت: دشمنان به دنبال تغییر سبک زندگی، تغییر روحیه جهادی اسلامی و انقلابی ما هستند و این رویکرد ما را مجبور به پیروزی می‌کند و ما مجبوریم که استخوانهای دشمنان را بشکنیم. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *