سهم 9 هزار میلیارد تومانی پژوهش از بودجه سال 96 کشور

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵


سهم 9 هزار میلیارد تومانی پژوهش از بودجه سال 96 کشور

سهم 9 هزار میلیارد تومانی پژوهش از بودجه سال 96 کشور

140601571

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این‌که دولت بودجه پژوهشی سال آینده کشور را 9 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است، گفت: البته در مجلس شورای اسلامی این بودجه کمی کمتر در نظر گرفته‌شده است که امیدواریم با ارائه جدول 14 بودجه پژوهشی کشور را به حدود 20 درصد افزایش دهیم.

دکتر وحید احمدی اظهار کرد: بودجه مصوب پژوهش کشور در سال جاری بالغ‌بر 7000 میلیارد تومان است که در صورت تحقق آن می‌توان سهم پژوهش در کشور را به حدود یک درصد تولید ناخالص داخلی(GDP) برسانیم.

وی ادامه داد: در سال آینده بنا داریم همانند سال جاری اعتبارات پژوهشی به یک درصد تولید ناخالص داخلی(GDP) برسد.

معافیت مالیاتی صنعتگران برای به‌کارگیری پژوهش در دانشگاهها

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه تسهیلاتی نظیر معافیت مالیاتی صنعتگران برای به کاربردن پژوهشهای انجام‌شده در دانشگاهها خبر داد و بیان کرد: برای کاربردی کردن پژوهشهای انجام‌شده در دانشگاهها با تغییر آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی به دنبال این هستیم تا اعضای هیأت علمی در پروژه‌های صنعتی و کلان ملی مشارکت داشته باشند.

احمدی اضافه کرد: امیدواریم با فعالیتهای پژوهشی انجام‌شده در دانشگاهها شاهد نتایج کاربردی شدن پژوهشها و اثرگذاری پژوهش در اقتصاد باشیم.

وی در خصوص تخلفات انجام‌شده در حوزه پژوهش و فناوری، گفت: متأسفانه بیشتر تخلفات انجام‌شده در حوزه پژوهش و فناوری به لحاظ نبود برخی از قوانین و خلأهای قانونی در این حوزه است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: بر اساس دستورالعمل ابلاغ‌شده به دانشگاهها در پایان سال 93، مسؤولیت دیده‌بانی و پیگیری مسایل مختلف در حوزه پژوهشی در دانشگاهها به معاونت پژوهشی سپرده‌شده است و معاونت پژوهشی دانشگاهها با همکاری هیأتهای انتظامی، اساتید و کمیته انضباطی دانشجویی با تخلفهای صورت گرفته در حوزه پژوهش برخورد خواهند کرد.

احمدی در خصوص اقدامات انجام‌شده وزارت علوم برای جلوگیری از تخلف و تقلب در پایان‌نامه‌ها، افزود: در این خصوص سامانه‌ای طراحی‌شده است تا پایان‌نامه‌ها ثبت این سامانه شوند و هم‌چنین این سامانه به‌گونه‌ای طراحی‌شده است تا از کپی پایان‌نامه‌های دیگر جلوگیری شود. وی با تأکید بر این‌که اساتید دانشگاهها برای ارتقای سطح خود باید در سمینارها و همایشهای علمی که در پایگاه ISC ثبت‌شده، شرکت کنند، خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام جلوگیری از برگزاری سمینارهای تقلبی در کشور است. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *