سهم مهران 17 استان

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۶ آبان ۱۳۹۵


سهم مهران 17 استان

مرزهای مجاز به تردد به تفکیک استان اعلام شد

سهم مهران 17 استان

473653261

معاون راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام گفت: بر اساس تقسیمبندی استانهای کشور برای تردد زائران اربعین حسینی از مرزها، امسال مصوب شد که زائران 17 استان از مرز مهران عبور کنند.

صفر صادقی راد اظهار کرد: طبق مصوبه طرح تردد زائران حسینی در ایام اربعین و تقسیم‌بندی استانها، زائران استانهای آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، همدان، لرستان و ایلام از مرز بین‌المللی مهران تردد خواهند کرد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه زائران سایر استانها و اتباع خارجی در ایام منتهی به اربعین نیز از مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان تردد می‌کنند.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام از افزایش چشمگیر ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در مرز بین‌المللی مهران نسبت به سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌میلیون و 254 هزار و 502 زائر از مرز بین‌المللی مهران تردد کردند.

صادقی راد یادآور شد: با توجه به ‌پیش‌بینیها برای تردد حدود بیش از 2 میلیون زائر در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال، با فراهم کردن امکانات تلاش خواهیم کرد خدمات مطلوبی را در بخش حمل‌ونقل به زائران ارائه کنیم.

وی در خصوص جابجایی زائران نیز در ایام منتهی به اربعین تأکید کرد: تدارک کافی برای مهیا بودن وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی زائران عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین با انجام فراخوان انجام‌شده و در این خصوص از ظرفیت سایر استانها همچون سال گذشته استفاده خواهد شد. مرز بین‌المللی مهران در جنوب باختری و فاصله 95 کیلومتری ایلام کانون اصلی آمدوشد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

در شرایط عادی به‌طور میانگین روزانه پنج هزار زائر از این گذرگاه مرزی تردد می‌کنند.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکانهای مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم‌ترین عوامل استقبال زائران و انتخاب مهران به‌عنوان گذرگاه سفر به عتبات عالیات عراق است.

سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی نزدیک به یک‌میلیون و 500 هزار زائر سوگوار ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز رسمی و بین‌المللی مهران تردد کردند.

انتظار می‌رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2 میلیون نفر برسد. خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشاردهنده: مجید سلیمانی .

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *