سند ملی الزامات ترافیکی در ساختمانهای کشور

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۸ مهر ۱۳۹۵


سند ملی الزامات ترافیکی در ساختمانهای کشور

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

سند ملی الزامات ترافیکی در ساختمانهای کشور

 

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تهیه پیشنویس سند ملی الزامات ترافیکی در ساختمانها خبر داد و گفت: تهیه این سند و اجرایی شدن آن زمینه تصمیمگیری مناسب برای تسهیل ترافیک در شهرها و اطراف ساختمانها را فراهم میسازد.

محمد شکرچی زاده عصر چهارشنبه در همایش «الزامات ترافیکی در ساختمانها» افزود: جمعیت شهرهای کشور در چند دهه گذشته 56 برابر شده و با گسترش شهرنشینی مشکلات زیادی ازجمله حمل‌ونقل در شهرها را پدید آورده است. وی افزود: وجود مشکلات یادشده پیکره شهرهای ما را آسیب‌پذیر ساخته و ضروری است برای حل معضل ترافیک در کلان‌شهرها حساسیت بیشتری را نشان دهیم. شکرچی زاده اضافه کرد: ایران در مدت دو دهه گذشته به مباحث ساختمانها پرداخته و موفقیتهای زیادی نیز دراین زمینه به‌دست‌آمده، اما در کلان‌شهرها همواره شاهد احداث ساختمانهای بلندمرتبه هستیم که سبب می‌شود، ترافیک سنگینی در اطراف این ساختمانها به وجود آید. این مقام مسؤول گفت: نبود سند ملی مناسب به‌منظور سامان بخشیدن به وضعیت ترافیک سنگین به وجود آمده از اتمام پروژه‌های بزرگ ساختمان‌سازی همواره محسوس بود. وی اظهار داشت: تهیه یک سند ملی دراین بخش برای کشور ضروری است و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مسؤولیت تدوین این سند را برعهده‌گرفته و دراین همایش، بررسیهای کارشناسی صورت می‌گیرد تا بتوان زمینه‌های نهایی و اجرایی شدن این سند را در کشور فراهم ساخت. شکرچی زاده گفت: اجرای این سند مبتنی بر رعایت حقوق شهروندی است، زیرا در نظام ساختمان‌سازی که اکنون دچار پیچیدگیهای زیادی است، باید منافع عموم جامعه و حقوق شهروندی در نظر گرفته شود.

* سازمانهای مختلفی در ترافیک شهرها نقش دارند

 جانشین پلیس راهور ناجا دراین همایش گفت: سازمانهای مختلفی در امر ترافیک شهرها دخالت دارند و باید با همکاری این سازمانها و نهادها معضل ترافیک در شهرها را برطرف ساخت باشیم و در میان پلیس راهنمایی‌ورانندگی در اجرای قوانین و مقررات و تسهیل عبور و مرور نقش مهمی بر عهده دارد. سردار موسی امیری افزود: ساخت ساختمانهای بزرگ موجب می‌شود تا ترافیک در اطراف این ساختمانها و معابر آن پدید آید و این شرایط دشوار زیستی را برای شهروندان به وجود آورده است. وی اظهار داشت: امروز کلان‌شهرهای ما جای زندگی نیست و بسیاری از مشکلات ترافیکی دراین شهرها به نبود هماهنگی دستگاههای اجرایی مربوط می‌شود. جانشین پلیس راهور ناجا اضافه کرد: مراکز تجاری و ساختمانهای بزرگ و مجتمعهای مسکونی نباید در کنار بزرگراهها ساخته شود، زیرا وجود این ساختمانها در کنار معابر و بزرگراهها مشکلات زیاد ترافیکی برای شهروندان به وجود می‌آورد. دراین همایش عارضه‌سنجی ترافیکی ساختمانها و استفاده از تجارب بین‌المللی و ملی برای اجرای اصول ترافیک با استفاده از تسهیلات توسط متخصصان و کارشناسان موردبررسی قرار می‌گیرد تا شهروندان در آینده با این معضل مهم در کلان‌شهرها کمتر مواجه شوند

. منبع؛ وب‌سایت خبرگزاری ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *