سلاحهای ممنوعه به‌کاررفته در جنگ غزه؛ سلاح الکترومغناطیس یا مایکرو وِیو

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵


سلاحهای ممنوعه به‌کاررفته در جنگ غزه؛ سلاح الکترومغناطیس یا مایکرو وِیو

از جنایات صهیونیستها در غزه

سلاحهای ممنوعه بهکاررفته در جنگ غزه؛ سلاح الکترومغناطیس یا مایکرو وِیو

336437898

 از زمانی که حماس قدرت را در نوار غزه به دست گرفت، استفاده صهیونیستها از سلاحهای ممنوعه شکل سازمانی پیدا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران تسنیم (پویا)، جملاتی که در پی می‌آید، توصیف یکی از کسانی است که در جریان جنگ سال 2009 غزه وارد این منطقه شد. از جهانی رنگارنگ و زیبا و مردمانی که آزادی و صلح داشتند به غزه‌ای وارد شدیم که زندگی نابودشده بود و شرایط سالم ماندن و امنیت در حال از دست رفتن بود. غزه به یک هدف نظامی کامل تبدیل‌شده بود. جنگی بود که هیچ جای امنی در آن وجود نداشت. صدای بمباران هواپیماها همه‌جا شنیده می‌شد. ترس و نگرانی از چهره مردم می‌بارید. من و همکارم اریک فوس با همکاران فلسطینی‌مان دیدار کردیم که روابط صمیمانه طولانی با آنها داشته‌ایم. خستگی و فرسودگی بر چهره‌شان آشکار بود، تمام‌وقت کار می‌کردند، قهرمانانی حقیقی که کورسوی امیدی هم نداشتند. در سکوت و با فعالیتی بی‌مانند کار می‌کردند. به کنار ساحل غزه رفتیم منظره تجهیزات نظامی و تانکها بی‌نهایت آزاردهنده بود.

این جملات توصیف مادس گیلبرت، پزشک نروژی است که روز یکم ژانویه 2009 وارد غزه شد. یکی از دلایل این میزان تخریب و ویرانی به‌کارگیری سلاحهایی است که صهیونیستها در جنگ 2009 به کار گرفتند. در این نوشته کوتاه نگاهی خواهیم داشت به سلاحهای ممنوعه‌ای که صهیونیستها در این جنگ به کار گرفتند. نشانه‌های به‌کارگیری این نوع از سلاحها اعم از ناهنجاریها و آسیبهای آن را پزشکان نوار غزه کشف کردند. در آسیبهای غیرعادی به‌دست‌آمده از پیکرها و سوختگیها و ذوب شدن پوستهایی که استخوانهایشان شکسته شده بود.

 سلاحهای ممنوعه

تاریخچه استفاده از سلاحهای ممنوعه در فلسطین از سوی صهیونیستها به زمان اشغال فلسطین باز می‌گردد. طی تمامی دوران اشغال، به‌کارگیری سلاحهای ممنوعه ثبت‌شده است؛ اما از زمانی که حماس قدرت را در نوار غزه به دست گرفت، استفاده از سلاحهای ممنوعه شکل سازمانی پیدا کرد.

سلاحهای ممنوعه سلاحهایی هستند که فقط اهداف نظامی و جنگی را هدف قرار ندهد و نظامیان و غیرنظامیان را در یک اندازه هدف قرار می‌دهد. این سلاحها شامل سلاحهای هسته‌ای و کشتارجمعی می‌شود.

طی سه جنگ بزرگ صهیونیستها علیه غزه طی سالهای 2009، 2012 و 2014، رژیم صهیونیستی 3 دسته از سلاحهای ممنوعه را به‌طور وسیع در فلسطین به‌کاربرده است. این 3 دسته از سلاحهای ممنوعه سلاحهای نسبتاً پیشرفته‌ای هستند که در مقابل سلاح ممنوعه دهه‌های پایانی قرن 20 بسیار پیشرفت کرده‌اند.

آن‌چه در پی می‌آید نتیجه تحقیقات و دستاوردهای «کمیسیون فلسطینی مستقل پیگرد جنایتهای اشغالگران صهیونیست علیه فلسطینیها» است.

 سلاحهای الکترومغناطیسی (مشهور به سلاحهای مایکرو وِیو)

این نوع از سلاحها مخفیانه به هدف خود ضربه‌ای صد برابر سنگین‌تر از جریان برقی که صاعقه در خود دارد وارد می‌کند. این نوع اسلحه‌ها می‌توانند موشکهای هوایی نیز به کار گرفته شوند. یکی دیگر از کاربردهای آن برای نابینا کردن سربازان دشمن است. این سلاح می‌تواند لایه رویی پوست یک جمعیت بزرگ را بسوزاند. اگر سلاح الکترومغناطیسی روی آسمان یک شهر به‌کاررفته شود انتظار می‌رود تمامی دستگاههای الکترونیکی آن شهر، ظرف چند ثانیه از بین روند. اگر بخواهیم مثالی ملموس برای شناخت این نوع از اسلحه بزنیم می‌توانیم بگوییم این سلاح همچون اشعه الکترومغناطیسی صاعقه است اما صاعقه دو تفاوت با این سلاح دارد صاعقه موج خام و مغناطیس خامی است که موج‌بلند محسوب می‌شود. در سلاح الکترومغناطیسی از موج‌بلند به امواج کوتاه تبدیل می‌شوند. موجهای کوتاه بین متر و میلی‌متر قرار دارند. لذا با تمام آن‌چه در جامعه ما یافت می‌شود می‌توانند مرتبط شوند.

 اثر سلاح الکترومغناطیسی بر محیط

سلاحهای الکترومغناطیسی می‌توانند هر چیزی را که در آن تراشه‌ای الکترونیکی وجود داشته باشد از بین ببرند. لذا فقط ساختارهای ارتباطاتی مثل موبایل را از بین نمی‌برند بلکه ساختارهای برقی و تلویزیونی و بی‌سیم و حتی اتومبیلها را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ زیرا این وسایل با ساختارهای الکترونیکی کار می‌کنند.

بخشی از این سلاحها در قالب سلاحهای لیزری نمود یافته‌اند. این نوع از سلاحهای لیزری برای انهدام هواپیماهای بدون سرنشین و گلوله‌های تانک به کار روند. این سلاح علیه اهداف انسانی نیز به کار گرفته می‌شود. ایجاد کمربندی گسترده از اشعه لیزر می‌تواند موجب کوری سربازان در میدان جنگ شود.

   اثرات بر بدن

نوعی از سلاح الکترومغناطیسی با نام اسلحه مایکرو وِیو همانند دستگاه مایکرو وِیو خانگی عمل می‌کند و می‌تواند در میدان جنگ موجب سوختن پوست انسانها شود. کار این سلاح، نفوذ زیرپوست و از بین بردن دستگاه عصبی است. اشعه‌های نفوذکننده با گرم کردن آب موجود در بافتهای بدن موجب بالا رفتن حرارت بدن می‌شود.

بعضی از گزارشهای پزشکی حکایت از آن دارند که این سلاحها به دلیل آتشی که در محل برخورد به وجود می‌آورند موجب کاهش اکسیژن خون می‌شوند و به دلیل استنشاق دود موجب مسمومیت در بدن و در نتیجه مرگ می‌شوند.

 عوارض بهکارگیری

استفاده از این نوع سلاحها موجب تغییرات غیرطبیعی در جسم و سیاه شدن پوست می‌شود بدون آن‌که پیکر سوخته باشد. ضمن آنکه شهادت برخی از افراد با سرعتی عجیب و با بویی غریب همراه می‌شود که پزشکان نمی‌توانند آن را تفسیر کنند.

از دیگر نشانه‌های این سلاح، لخته شدن سریع خون بدون وجود هیچ گلوله یا شیء خارجی در بدن است. زخمهای بسیاری که در چشمها ایجاد می‌شود نیز از نشانه‌های استفاده از این نوع سلاح است. سلاحهای مایکرو وِیو موجب تکه‌تکه شدن می‌گردد. منبع: خبرگزاری تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *