سفیر اتحادیه اروپا سیاست تخریب منازل فلسطینیها توسط اسرائیل را محکوم کرد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۶


سفیر اتحادیه اروپا سیاست تخریب منازل فلسطینیها توسط اسرائیل را محکوم کرد

سفیر اتحادیه اروپا سیاست تخریب منازل فلسطینیها توسط اسرائیل را محکوم کرد

  به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا در حالی ناامیدی خود را از سیاست اسرائیل در تخریب خانههای فلسطینیها در کرانه باختری اعلام کرده است که سفیر اتحادیه اروپا در سرزمینهای اشغالی نیز این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است.

لارس فابورگ آندرسن سفیر اتحادیه اروپا در جلسه‌ای که با سرپرست جدید وزارت خارجه اسرائیل داشت، ضمن ابراز ناراحتی از تخریب منازل فلسطینیها در کرانه باختری، تأکید کرد: اسرائیل نتوانسته است به تعهداتش مطابق قوانین بین‌المللی عمل کند و باید سیاستهای خود را تغییر دهد.

وی در نشست سفرای همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصریح کرد: استفاده از تدابیر و اقدامات اجباری مثل جابجاییهای اجباری، تخلیه، تخریب و توقیف ساختمانها و اموال و داراییهای فلسطینیها و هم‌چنین جلوگیری از ارسال کمکهای انسان دوستانه، برخلاف الزاماتی است که اسرائیل باید بر اساس قوانین بین‌المللی انجام دهد.

وی افزود: درنتیجه ما اسرائیل را یک قدرت اشغالگر می‌دانیم و از آن می‌خواهیم تا به تعهدات خود در قبال فلسطینیها عمل کند، به‌طور کامل این تخریبها و توقیف را متوقف کند و اجازه دسترسی کامل کمکهای انسان دوستانه را بدهد.

اظهارات این مقام اروپایی برای نخستین بار در روزنامه صهیونیستی هاآرتص منتشرشده است. سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل حاضر به اظهارنظر دراین‌باره نشده است. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *