سرپرست اداره کل تدوین لوایح و مقررات قوه قضاییه خبر داد : تدوین متن اولیه لایحه پلیس قضایی

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۳ مهر ۱۳۹۵


سرپرست اداره کل تدوین لوایح و مقررات قوه قضاییه خبر داد : تدوین متن اولیه لایحه پلیس قضایی

کاظم پور گفت: پیش‌نویس لایحه پلیس اطفال و نوجوانان در اداره کل تدوین لوایح و مقررات معاونت حقوقی قوه قضاییه تدوین‌شده است.
سرپرست اداره کل تدوین لوایح و مقررات قوه از تدوین پیش‌نویس لایحه پلیس اطفال و نوجوانان در اداره کل تدوین لوایح و مقررات معاونت حقوقی قوه قضاییه خبر داد.
وی افزود: در راستای اجرای تکلیف ماده 31 قانون آیین دادرسی کیفری که قوه قضاییه را مکلف به تدوین لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان کرده است، کارگروهی مرکب از قضات و اساتید دانشگاه و نمایندگان نیروی انتظامی در اداره کل تدوین لوایح معاونت حقوقی تشکیل و پس از چندین جلسه متن اولیه این لایحه تدوین‌شده است.
کاظم پور در ادامه بیان کرد: دراین لایحه تشکیلات پلیس اطفال برای انجام وظایف ضابطین در حوزه‌های اطفال و نوجوانان اعم از اطفال و نوجوانان ناقض قانون، بزه‌دیده و در معرض خطر و ناظر جرم پیش‌بینی‌شده است که برای  تصدی عنوان ضابطیت علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی احراز عنوان ضابطیت، شرایط خاصی نیز برای پلیس ویژه اطفال و نوجوانان در نظر گرفته‌شده است.
سرپرست اداره کل تدوین لوایح و مقررات قوه قضاییه تصریح کرد: استفاده از مددکاران اجتماعی و سازمانهای مردم‌نهاد داوطلب در کنار سازمانها و نهادهای دولتی و عمومی برای حمایت از کودکان موضوع این قانون از ویژگیهای این لایحه است.  منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *