سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش را هزینه جاری تلقی نکنیم

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۸ آبان ۱۳۹۵


سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش را هزینه جاری تلقی نکنیم

جهانگیری:

سرمایهگذاری در آموزشوپرورش را هزینه جاری تلقی نکنیم

%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c-%d9%87%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2-%d8%b4%d9%88%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d8%b1%d8%a7-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%ac

اسحاق جهانگیری با تأکید بر اینکه باید ارتباط قوی بین جامعه، مدرسه و دولت برقرار کنیم گفت: ارتباط سهگانه جامعه، مدرسه و دولت میتواند سرمایه انسانی کشور را به سمت توسعه پیش برد.

 معاون اول رئیس‌جمهور در آئین تودیع و معارفه وزیر آموزش‌وپرورش که صبح دیروز (دوشنبه) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد بابیان اینکه خط تماس دولت و جامعه در مدرسه شکل می‌گیرد اظهار کرد: سیاستهای اصلی دولت در مدرسه و آموزش تبیین می‌شود و مدارس باید فرزندان ما را بر اساس اعتدال، عقلانیت و امید به آینده برای آینده کشور تربیت کنند.

وی با اشاره به سخت‌کوشی و ایستادگی دکتر فانی در سالهایی که مسؤولیت آموزش‌وپرورش را بر عهده داشت افزود: مطمئن هستم باتجربه و دانش دکتر آشتیانی و پذیرش این مسؤولیت سخت در ماههای پایانی دولت علی‌رغم وجود محدودیتهای مالی دولت بتوانیم آموزش‌وپرورش را به شرایط مطلوب برسانیم.

وی در ادامه به‌ضرورت برنامه‌ریزی برای عبور از مشکلات و محدودیتها در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در آموزش‌وپرورش انواع محدودیتها را پیش‌رو داریم ازجمله کهنگی نظام اجرایی و اداری، کمبود منابع مالی و اعتبارات و غیره که دکتر فانی موفق شدند بخش زیادی از محدودیتها را پشت سر بگذارند و در ادامه باید گامهای بیشتری برای پیشرفت برداریم.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نیازمند نوسازی همه‌جانبه در آموزش‌وپرورش هستیم تصریح کرد: هدف ما توسعه همه‌جانبه است که جز با توسعه منابع انسانی و سرمایه اجتماعی محقق نمی‌شود و این امر وابسته به ارتقاء وضعیت آموزش‌وپرورش است و تنها کار دولت نیست.

جهانگیری با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش باید پاسخگوی نیازهای عصر دانایی باشد خاطرنشان کرد: با توجه به‌سرعت تحولات علمی، آموزش‌وپرورش باید توانایی پاسخگویی به نیازهای عصر دانایی را داشته باشد.

وی بر ضرورت تأمین زندگی شرافتمندانه برای معلمان تأکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش را نباید هزینه جاری تلقی کنیم چون هر پولی که اینجا هزینه می‌شود به‌عنوان سرمایه کشور به‌حساب آمده و هیچ سرمایه‌ای بالاتر از تقویت منابع انسانی نیست.

جهانگیری با اشاره به برنامه دولت در راستای جلوگیری از فسادی سیستمی گفت: فساد مثل موریانه در همه سطوح کشور ورود پیداکرده است و فرقی ندارد که مربوط به این دولت یا دولت گذشته بوده باشد و هر کس با هر سلیقه دچار فساد شود باید با او برخورد کنیم و متأسفانه از آسیبهای کشور ما این است که در مقابله با فساد ملاحظاتی صورت می‌گیرد، درحالی‌که باید مبارزه با فساد به یک عزم عمومی تبدیل شود و با هر کس که مرتکب فساد شد برخورد شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه گاهی عده‌ای موضوعی را بزرگ می‌کنند که بگویند دولت نمی‌خواهد با فساد مبارزه کند و این آدرس غلط دادن است افزود: کسانی که تصورشان این است با این قبیل رفتارها با فساد مبارزه می‌کنند باید بدانند که این رفتارها خیانت درراه مبارزه با فساد است. البته ما نیز معتقدیم اگر فسادی بزرگ باشد باید به همان اندازه گفته شود. مثلاً در مورد اینکه 2.7 میلیارد دلار از پول نفت به فردی بانام بابک زنجانی داده شد و این پول بازگردانده نشده است پیگیریهای لازم انجام می‌شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه امروز معوقات بانکی در نظام بانکی جمهوری اسلامی بالغ‌بر 100 هزار میلیارد تومان است تصریح کرد: این معوقات شامل دو گروه می‌شوند که اکثریت آنها فعالان سیاسی هستند که به دلیل شرایط اقتصادی کشور نتوانسته‌اند بدهی خود را پرداخت کنند و ما آنها را مفسد نمی‌دانیم بلکه به دنبال کمک به آنها برای عبور از این مرحله هستیم؛ اما عده‌ای هستند که وقتی پول را گرفته‌اند وثیقه خوب نگذاشته و با زدو بند اقدام کرده‌اند و می‌دانستند که نمی‌خواهند آن را بازگردانند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه یک لیست 575 نفری از افرادی که از پرداخت معوقات خودسر باز زده‌اند در اختیار رئیس قوه قضائیه گذاشته‌ایم گفت: در ستاد مبارزه با مفاسد نیز موضوع مطالبات معوق را پیگیری کرده و با همکاری قوه قضائیه برخوردهای لازم صورت می‌گیرد و تعدادی نیز دستگیر شدند. معاون اول رئیس‌جمهور در پایان با تشکر از همکاری نمایندگان مجلس در اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت گفت: امیدواریم دوستان ما در دولت قدر اعتماد مجلس را بدانند و در حوزه وظایف خود خدمت‌رسانی لازم را انجام دهند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *