سرقت پلیسهای قلابی از دو تبعه ایتالیایی و اردنی

دسته: جرمشناسی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۴ آبان ۱۳۹۵


سرقت پلیسهای قلابی از دو تبعه ایتالیایی و اردنی

سرقت پلیسهای قلابی از دو تبعه ایتالیایی و اردنی

تحقیقات مأموران پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری مأموران قلابی که از دو تبعه ایتالیایی و اردنی سرقت کرده بودند همچنان ادامه دارد.

شانزدهم مهر امسال مرد جوانی که خود را تبعه ایتالیا معرفی می‌کرد با مراجعه به مأموران پلیس مدعی شد دو مرد پلیس از او و دوستش که تبعه اردن است 700 یورو و 250 هزار تومان سرقت کرده‌اند. مرد جوان در شکایتش به مأموران پلیس گفت: چندی قبل به همراه دوست اردنی‌ام وارد ایران شدیم. ساعتی قبل در حال تردد در خیابان ظفر بودیم که دو سرنشین خودرو پژو سفیدرنگی سد راه ما شدند و خود را مأمور پلیس مخفی معرفی کردند. آنها چند سؤال به‌صورت انگلیسی دست‌وپاشکسته از ما پرسیدند و ادعا کردند ما مشکوک هستیم و باید بازرسی بدنی شویم.

مرد ایتالیایی ادامه داد: مرد قوی‌هیکلی ما را گشت و تمام پول نقد همراهمان را از ما گرفت. آنها سریع سوار خودرو شده و فرار کردند.

با ثبت این شکایت پرونده در دستور کار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. در حال حاضر تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت به عنف مشغول بررسی پرونده برای دستگیری دو سارق مأمورنما هستند. منبع: میزان

%d8%b3%d8%b1%d9%82%d8%aa-%d9%be%d9%84%db%8c%d8%b3-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d9%88-%d8%aa%d8%a8%d8%b9%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7%db%8c

مجازات جعل عنوان دولتی چیست؟

به قلم صفر خاکی / دادیار جنایی

بر اساس ماده 555 قانون مجازات اسلامی هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری یا لشکری و انتظامی که ازنظر قانون مربوط به او نبوده دخالت دهد یا معرفی کند به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور سندی جعل کرده باشد مجازات جعل را نیز خواهد داشت. مشاغل دولتی به آن دسته از مشاغل گفته می‌شود که متصدیان آنها از بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند و اعتبار و قدرت شغلی خاصی از سوی قانون‌گذار به آنها داده‌شده است و همه این متصدیان یا در مقام اعمال حق حاکمیت دولت هستند یا در مقام اعمال حق تصدی و به همان اندازه اقتداری که قانون به افراد دولت یا به‌اصطلاح کارکنان داده به همان میزان نیز مسوولیت را برای آنها متذکر شده است و درواقع کارکنان دولت چهره یک دولت را نشان می‌دهند و هر اقدام قانونی آنها اقدام دولت محسوب می‌شود و درواقع آنها در حیطه صلاحیت قانونی خود نماینده دولت محسوب می‌شوند و در مقابل چنانچه کوچک‌ترین اقدام خلاف قانون یا سوءاستفاده از مقام از آنها سر بزند چهره دولت در نزد مردم خدشه‌دار می‌شود و در برخی مواقع هم خسارات مادی و معنوی ناشی از آن جبران‌ناپذیر است.

با این اوصاف عده‌ای از قانون‌گریزان و مجرمان از اعتمادی که مردم به کارکنان دولت دارند سوءاستفاده می‌کنند و با معرفی غیرواقعی خود به‌عنوان کارمند دولت (کشوری، لشکری و انتظامی) از اعتباری که قانون به سمتهای دولتی داده استفاده مجرمانه می‌کنند و دراین چارچوب متهمان انگیزه‌های متعددی را دنبال می‌کنند، مثلاً برخی برای استفاده از ارزش معنوی سمت دولتی در نزد مردم یا قرار دادن خود در موقعیت اجتماعی آن سمت و نشان دادن وجهه مثبت از خود در میان مردم اقدام به استفاده غیرقانونی از عنوان دولتی می‌کنند و برخی نیز برای رسیدن به مقاصد مالی و اخاذی و سرقت مقرون به آزار از مردم و تحصیل اموال نامشروع عنوان دولتی را جعل می‌کنند.

منبع: خبرگزاری برنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *