سخنان رهبری منشور حرکت دستگاه قضایی است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱ اسفند ۱۳۹۵


سخنان رهبری منشور حرکت دستگاه قضایی است

دادستان کل کشور:

سخنان رهبری منشور حرکت دستگاه قضایی است

862985054دادستان کل کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه انقلابیگری در قوه قضاییه بیانات معظم له را به منشوری برای قوه قضاییه تعبیر کرد که دستگاه قضا باید بر روی این ریل حرکت کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری در همایش مشخصه‌های قوه قضاییه انقلابی که در مجتمع فرهنگی سیزده آبان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در این سنوات اخیر مقام معظم رهبری به عنوان کسی که تعیین‌کننده سیاستهای کلی نظام و راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند به همه اقشار و کسانی که در دستگاههای مختلف مسؤولیتهایی را عهده‌دار هستند و هم‌چنین دانشجویان تأکید کردند که انقلابی بودن را حفظ کنند.

وی وظیفه دستگاه قضایی را توجه به سیاستهای کلی و راهبردهای اساسی عنوان و تصریح کرد: در طول سالهایی که ما در هفته قوه قضاییه خدمت رهبری می‌رسیدیم ایشان نکاتی را متناسب آن مجلس بیان می‌کردند، تذکراتی می‌دادند و نظرات قضایی خود را مطرح می‌کردند.

منتظری افزود: در هفته قوه قضاییه امسال مقام معظم رهبری مطلبی را گفتند که مسبوق به سابقه نبود و اولین بار بود عنوان می‌کردند؛ مقام معظم رهبری فرمودند قوه قضاییه باید صددرصد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند؛ البته انقلابی‌گری تندروی نیست بلکه انقلابی‌گری یعنی عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطع و بدون رودربایستی عمل کردن است.

وی سخنان رهبری را منشوری برای قوه قضاییه دانست و گفت: ما باید روی این ریل حرکت کنیم.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: یکی از شرایط قضاوت، عدالت است و در هیچ مکتبی به‌اندازه اسلام قضاوت از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار نیست.

منتظری به اهمیت دستگاه قضا برای نظام جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: اگر دستگاه قضا در مسیر مطلوب و مورد نظر رهبری حرکت کند، می‌تواند در سلامت سایر دستگاهها حتی نیروهای مسلح نقش داشته باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که عدالت باید توأم با عقلانیت باشد، گفت: قاضی و دستگاه قضایی باید دلسوز جامعه باشد و یکی از وظایفی که قانون بر عهده دادستان کل و دادستانهای استانها قرار داده حفظ و صیانت از حقوق عمومی است.

منتظری افزود: زمانی که من عهده‌دار این مسؤولیت شدم دیدم که فاقد تشکیلات لازم هستیم؛ در نتیجه تشکیلات را آماده کردیم و رئیس دستگاه قضا هم تأیید کردند. وی در ادامه به موضع مبارزه با قاچاق در کشور اشاره کرد و با بیان این‌که موانع بسیاری بر سر راه مبارزه با قاچاق وجود دارد، گفت: مسأله قاچاق کالا بسیاری‌ را آلوده کرده و از گمرک گرفته تا بازار و حتی در مقامات، این غبارآلودگی دیده می‌شود.

منتظری در ادامه به بحث حقوقهای نجومی اشاره کرد و گفت: خود من از کسانی بودم که در یک جلسه‌ای به عنوان اولین نفر مطرح کردم که باید این مسأله روشن شود. ما در دادستانی کل این اقدام را شروع و تعدادی را بررسی کردیم و دیدیم که بعضی از حقوقهای دریافتی وحشتناک است.

وی یادآور شد: این کار سخت و زمان‌بر بود اما با بررسی موانع قانونی، مشخص شد که این تعداد فیشهایی که گرفتیم بعضیها منطبق با قانون نبوده است.

منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *